Analizand campania continua,declansata inca din luna februarie anul trecut de un anumit ministru din actualul Guvern al Romaniei, in special impotriva pensionarilor militari, avand drept scop defaimarea unei anumite categorii socioprofesionale, atingerea demnitatii si onoarei militare, contrapunerea grupurilor sociale in scopul dezbinarii societatii romanesti, prin prezentarea de date si afirmatii false, cu consecinte directe si indirecte in capacitatea de aparare a tarii, am ajuns la concluzia ca trebuie sa analizam cele intamplate si prin prisma legislatiei penale romanesti.
In acest sens, va propun, ca fiecare din dumneavoastra , sa faceti un exercitiu de analiza a aspectelor campaniei amintite prin prisma :
• Art.292 – Falsul in declaratii – din Noul Cod Penal
,,Declararea necorespunzătoare adevărului, în vederea producerii unei consecinţe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurărilor, declaraţia făcută serveşte pentru producerea acelei consecinţe, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.”
• Art. 297 -Abuzul în serviciu
• (1) Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu
nu îndeplineşte un act sau îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică.
• (2) Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează şi fapta funcţionarului public
care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, îngrădeşte exercitarea unui drept al unei persoane ori creează pentru aceasta o situaţie de inferioritate pe temei de rasă, naţionalitate, origine etnică, limbă, religie, sex, orientare sexuală, apartenenţă politică, avere, vârstă, dizabilitate, boală cronică necontagioasă sau infecţie HIV/SIDA.
• Art. 300 -Uzurparea funcţiei
,,Fapta funcţionarului public care, în timpul serviciului, îndeplineşte un act ce nu intră în atribuţiile sale, dacă prin aceasta s-a produs una dintre urmările prevăzute în art. 297, se pedepseşte cu închisoare de la unu la 5 ani sau cu amendă.
Un aspect de fals in declaratii ,,Militarii, de exemplu, au avut un număr de ani în care nu au contribuit deloc” Doamna ministru nici in sistemul public de pensii nu s-a contribuit individual pana in anul 2001, cand in baza Legii nr.19/2000 s-a instituit obligativitatea contributiei individuale, iar la art.18 alin(3) se stabilea ,, Cotele de contributii de asigurari sociale se aprobaanual prin legea bugetului de asigurari sociale de stat”.
Explicatii de detaliu le gasiti chiar pe site-ul ministerului pe care il conduceti.
Este grav atunci cand nici un organism al statului nu se autosesizeaza asupra acestor incalcari grave ale Constitutiei si ale legilor. Si mai grav este faptul ca persoane cu functii de raspundere in Romania musamalizeaza, devenind automat tainuitori sau folosesc ca simple arme propagandistice,de imagine personala in media, cazuri grave de incalcare a legii.
Sa ma explic : ministrul muncii si justitiei sociale are in permanenta preocupare pensiile militarilor, domeniu care, conform structrii Guvernului Romaniei si a legislatiei in vigoare nu intra in competenta domniei sale. Oare aceste fapte doamna ministru nu sunt in sfera art.300 din Noul Cod Pebal – uzurpare de calitati oficiale? Nu cumva uzurpati atributiile minstrului apararii nationale, ale minstrului afacerilor interne si ale directorului Serviciului Roman de Informatii stabilite prin Legea nr.223/2015- privind pensiile militare de stat?
Oare nu este cazul ca cineva sa se autosesizeze asupra declaratiilor doamnei ministru date prin interventia recenta la Romania TV, dupa cum se vede mai jos?
Cristi Selaru publica in STIRIPESURSE.RO in data de 13.07.2018 ,,Lia Olguţa Vasilescu le dă o veste proastă celor cu pensii speciale”, stire aparuta si in ziaul Cuget liber din Constanta:
Ministrul Muncii, Lia Olguţa Vasilescu, a declarat, la România TV,
” În același timp cei care sunt la ora actuală pe legislație specială și aici eu includ militarii și polițiștii, care-mi spun că au pensii militare, dar sunt tot legi speciale. Ministerul Muncii nu poate să lucreze pe pensiile militare deoarece casele de pensii ale militarilor și polițiștilor se află în subordinea Ministerului Apărării și Ministerului de Interne, deci nu aș fi avut cum să lucrez eu. Sunt singurul ministru din acest guvern care are un dosar penal pentru că am semnat o OUG referitoare la pensiile militare. Pentru că până anul trecut, când a apărut OUG, pensionarii militari își actualizau pensiile în funcție de salariile celor din activitate. Și anul trecut am spus că din moment ce salariile militarilor cresc în fiecare an cu 25% din diferența față de care trebuie să ajungă în 2022, deci automat solda le crește suficient de mult, atunci nu putem să actualizăm și pensiile. Am văzut ce înseamnă actualizarea unei pensii militare, care a pornit de la 7000 în 2015 și a ajuns la 22.000 în anul 2017.
Pentru România, pensiile militarilor chiar sunt decente dacă le comparăm cu celălalte, care ajung într-o medie de 1100 de lei. Și atunci să nu le mai lași să crească într-un procent atât de mare cum a fost exemplul pensiei de care v-am spus. Și tot în această OUG am scris clar că nu mai poate să fie pensia netă mai mare decât salariul net pe care l-a avut. Pentru că avea un salariu, să zicem, de 4000 de lei, dar ieșea la pensie luna următoare cu 4300 de lei. E foarte complicat sistemul. Militarii, de exemplu, au avut un număr de ani în care nu au contribuit deloc. Că așa a stabilit statul român, bineînțeles. Și atunci, când le făceai calculul pe contributivitate pierdeau din start. Din această cauză…nu mă întrebați pe mine, că nu am făcut eu legislația de pensii speciale. Eu încerc la ora actuală să fac o lege bună care să aducă pensii decente în România, așa cum insist să spun că nici pensiile militare, și nu mă refer aici la pensiile acelea care sunt inadmisibil de mari…Ei bine, vom încerca să facem pe această Lege a Pensiilor și pentru ceilalți pensionari să aibă pensii decente și eu vă spun că vor fi niște surprize foarte frumoase.
La ora actuală pe legislația de pensii speciale nu s-a aplecat nimeni, în afară de acea OUG despre care vă povesteam și care mie mi-a adus o plângere penală”, subliniază Lia Olguţa Vasilescu.
As fi deosebit de interesat cum apreciaza CSM, ICCJ,Parchetul general si alte institutii ale statului de drept aspectele de nelegalitate, abuz de drept, dezinformare si tainuirea faptuitorului pe care doamna ministru le recunoaste cu nonsalanta in declaratia de mai sus, iar inaltele institutii enumerate tac malc. Oare autosesizarea se face numai cand le sunt lezate interesele lor? .
Cresterea unei pensii militare din 2015 cu 15.000 de lei nu poate fi posibila decat prin incalcarea legii sau este o simpla afirmatie propagandistica. Indiferent cum, este un caz penal pentru care organele abilitate ale statului trebuie sa se autosesizeze.
Acesta este un caz tipic de nedenuntare
Art. 264 Nedenuntarea
(1) Fapta persoanei care, luand cunostinta de comiterea unei fapte prevazute de legea penala contra vietii sau care a avut ca urmare moartea unei persoane, nu instiinteaza de indata autoritatile, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amenda.
(2) Nedenuntarea savarsita de un membru de familie, nu se pedepseste.
(3) Nu se pedepseste persoana care, inainte de punerea in miscare a actiunii penale impotriva unei persoane pentru savarsirea faptei nedenuntate, incunostinteaza autoritatile competente despre aceasta sau care, chiar dupa punerea in miscare a actiunii penale, a inlesnit tragerea la raspundere penala a autorului si a participantilor.
In Noul Cod de Procedura Penala la art 291 se prevede clar
,, (1) Orice persoana cu functie de conducere in cadrul unei autoritati a administratiei publice sau in cadrul altor autoritati publice,institutii publice ori al altor persoane juridice de drept public, precumsi orice persoana cu atributii de control, care, in exercitarea atributiilor lor, au luat cunostinta de savarsirea unei infractiuni pentru care actiunea penala se pune in miscare din oficiu, sunt obligate sa sesizeze de indata organul de urmarire penala si sa ia masuri ca urmele infravtiunii, corpurile delicte si orice alte mijloace de proba sa nu dispara
Art. 292 din Noul Cod de Procedura Penala
Sesizarea din oficiu
Organul de urmărire penală se sesizează din oficiu dacă află că s-a săvârşit o infracţiune pe orice altă cale decât cele prevăzute la art. 289-291 şi încheie un proces-verbal în acest sens.
Quod erat demonstrandum!
N.GROPAN – Federatia Militarilor din Romania