Connect with us

Actualitate

​​Taxa Oxigen Ce se întâmplă cu bucureștenii care au mașini sub Euro 3 și stau în centru. Cum verifică Primăria dacă șoferii plătesc vinieta – Administratie Locala

Comisarul

Publicat

pe

Bucureștenii care locuiesc în centrul Capitalei și au mașini sub Euro 3 ar putea fi amendați dacă nu renunță la mașină sau nu o înlocuiesc cu una mai nouă, potrivit proiectului prin care se dorește implementarea taxei Oxigen.

Mihai Teodorescu, șeful Direcției Transporturi din Primăria Capitalei, a explicat pentru HotNews.ro că instituția nu deține date referitor la numărul rezidenților care au o mașină sub Euro 3, dar vor fi ajutați prin vouchere sau printr-un stimulent financiar, dedicat lor, să-și înlocuiască mașina. Acesta spune că scopul Primăriei nu este să-i vâneze și să-i amendeze și mizează pe buna credință a cetățenilor, dar în final se poate ajunge și la sancțiuni.

Reamintim că primarul Gabriela Firea a modificat proiectul vinietei pentru București: mașinile sub Euro 5, indiferent de orașul unde sunt înmatriculate, trebuie să plătească o vinieta Oxigen pentru a putea circula în București, iar cele sub Euro 3 nu mai au voie deloc în centrul orașului. Pentru mașinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 – 5 lei pe zi. Proiectul va fi discutat în ședința Consiliului General de pe 24 octombrie, iar dacă va fi aprobat se va aplica de la 1 ianuarie 2020.

”Pentru rezidenții acestei zone se va face un proiect de Consiliu General prin care îi vom ajuta cu un voucher sau cu un sprijin financiar pentru a-și înlocui mașina. În prima fază nimeni nu va fi absurd, dar până la 1.1.2020 va apărea și acest program și vom ajuta această nișă. Dacă nu-și înlocuiesc mașina, vor plăti sancțiunile. Nu văd de ce să nu-și înlocuiască mașina dacă îi ajutăm. Nu știu dacă în interiorul acestei zone mai sunt multe mașini non Euro, Euro, 1, Euro 2, având în vedere că sunt mașini de peste 25 de ani vechime. Euro 5 începe de acum 10 ani, Euro 4 are 15 ani, Euro 3 20 de ani, iar cele Euro 2 au 25 de ani vechime. Cele vechi, majoritatea au fost date la REMAT sau programul Rabla. Cred că mai sunt foarte puține, putem vedea și pe stradă. Eu cred că în prima fază, când se va da drumul la acest proiect, cred că oamenii vor merge singuri să-și cumpere o mașină mai bună. Sau poate omul nu mai vrea să-și ia altă mașină. Dacă are o mașină neutilizată de 10 ani, poate vrea să cumpere altceva cu voucherul. Noi vrem să ne gândim la buna credință a cetățeanului, nu la coerciție, nu vrem să-i vânăm”, a explicat Mihai Teodorescu.

Zona în care mașinile sub Euro 3 nu mai au voie este delimitată de: P-ța Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – şos. Ştefan cel Mare str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Şincai – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă-bd. Märäşeşti – str. Mitropolit Nifon- bd. Libertății – Calea 13 Septembrie şos.Pandurilor șos.Cotroceni -spl. Independentei – str. Știrbei Vodă – str. Berzei str. Buzeşti -p-ta Victoriei. Zona va fi semnalizată prin indicatoare.

Accesul mașinilor sub Euro 3 în această zonă va fi monitorizat prin intermediul camerelor de supraveghere.

”Sistemul se numește ANPR (Automatic Number Plate Recognition). În prima fază vom avea 50 de intersecții cu 150 de camere, acestea vor fi montate pe stâlpii de semaforizare care au și BTMS, vor merge fie pe fibră, fie pe 4G ca să transmită în timp real”, a expliocat Mihai Teodorescu, șeful Direcției Transporturi din Primăria Capitalei.

Cum va fi verificată plata vinietei

În ceea ce privește vinieta Oxigen, aceasta poate fi plătită pe zi, pe lună, pe un an, în funcție de cum dorește proprietarul și cum folosește mașina.

”Dacă persoana respectivă folosește mașina doar într-o anumită perioadă, plătește doar atunci. Salariul mediu pe București-Ilfov este undeva la 4.000 lei net. 500 lei pentru un Euro 4 înseamnă foarte puțin, 3 lei pe zi, echivalentul unei beri”, a explicat Teodorescu.

Șoferii vor fi verificați dacă au plătit vinieta de Brigada Rutieră, Poliția Locală, dar și împuterniciți ai primarului general.

”Noi vom avea un integrator de plăți, veți putea achiziționa vinieta de la benzinării sau prin aplicațiile noastre, se introduce numărul mașinii și rămâne în baza de date. Poliția și cei care verifică vor avea niște smartphone-uri și vor putea verifica numerele în timp real. Este ca sistemul folosit la CNAIR, doar că mai modern, că al lor e mai vechi. Baza de date va fi administrată de Administrația Străzilor și Compania Municipală Managementul Traficului. Verificarea va fi făcută de Brigara Rutieră, Poliția Locală și împuterniciți ai primarului. De exemplu, dacă polițistul rutier te oprește pentru centură, poate verifica dacă ați plătit și vinieta de București și vă poate sancționa”, a explicat șeful direcției Transporturi.

Acesta spune că în prima fază șoferii vor fi opriți fizic, pentru a fi informați că nu au plătit vinieta și li se va da amenda, iar în timp vor primi amenda acasă.

În primă fază toată lumea va fi oprită fizic, fiindcă noi nu dorim să facem japcă sau să ne transformăm în teroriști. Se va face control aleatoriu, iar când se va face implementarea totală a sistemului, se va primi amenda acasă. Tu treci, te taxează, iar la finalul lunii ți se trimite factura. Noi dorim să fie cât mai civilizat. După scoaterea acelei taxe de mediu, din păcate avem foarte multe mașini sub 3.000 de euro care poluează foarte mult. Nu este normal. Mai bine încurajăm să cumpere o mașină nouă Euro 6”, a explicat Teodorescu.

Șoferii care nu au vinieta corespunzătoare vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei.

Potrivit proiectului de hotărâre care vizează introducerea vinietei Oxigen, începând cu data de 01.01.2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizata mai micã de 5 tone pe arterele din municipiul Bucureşti este restricționat zilnic, de luni pană vineri, cu exceptia sărbatorilor legale, în intervalul 07:00-22:00, după cum urmează:

  • pentru masinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 și Euro 6, accesul fără restrictii pe toate arterele;
  • pentru cele cu norma de poluare Euro 3 și Euro 4, accesul este pemis pe toate strazile municipiului Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen;
  • pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen

Urmätoarele categorii de autovehicule sunt exceptate:

  • cele electrice și hibrid
  • cele pe două roți
  • cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilități
  • cele destinate transmisiunilor radio și tv
  • autovehiculele aparținând poliției, pompierilor, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii Naționale, unitatilor speciale ale Serviciului Român de Informați și ale Serviciului de Protectie și Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public,
  • servicile publice comunitare pentru situații de urgență
  • Societatea Națională de Cruce Roşie din România
  • servicile de ambulanță
  • Societatea Transport Bucuresti STB
  • cele utilizate la intervențiile la căile de comunicație și rețelele edilitare
  • cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului
  • cele preväzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România este parte.

„Încasarea tarifelor pentru achiziționarea vinictelor tip Oxigen se face de către structurile de specialitate ale Municipiului Bucureşti, cu atribuții în administrarea drumurilor publice și managementul traficului, direct sau prin distribuitori. Sumele provenite din încasarea vinietei tip Oxigen se fac venit la bugetul Municipiului Bucureşti şi vor fi folosite cu prioritate pentru lucrări, investiții şi proiecte din domeniul protectiei mediului şi al mobilității urbane, care contribuie direct sau indirect la îmbunătățirea condiților de transport și a calitäții aerului”, se arata în proiectul de hotărâre.

Parteneri speciali-probleme juridice

Salon HARMONY, str Cantacuzino din Ploiești (intersecția Moș Craciun )
Servicii oferite :
– micropigmentare sprâncene
-extensii gene
– coafor
-unghii gel
-Cosmetica / tratamente cosmetice
– sala Fitness pt femei
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Harmony-Beauty-Salon-278929815636909/

Parteneri

Articole noi

Actualitate8 minute ago

Șeful poliției din Louisville, demis după ce camerele video portabile nu erau pornite în timp ce ofițerii au împușcat mortal un afacerist local de culoare – International

Șeful poliției din Louisville a fost demis la câteva ore după ce polițiști și membri ai Gardei Naționale au tras...

ActualitateO oră ago

Preşedintele Donald Trump a discutat telefonic cu omologul rus Vladimir Putin despre noul format al G7 – International

Preşedinţii Vladimir Putin şi Donald Trump au discutat luni la telefon propunerea liderului american de a lărgi formatul G7, a...

Actualitate2 ore ago

Un parlamentar american pregătește un proiect care vizează eliminarea imunității polițiștilor, pentru a putea fi dați în judecată de cetățeni – International

În timp ce în mai multe orașe din SUA sunt proteste în urma morții lui George Floyd, un parlamentar american...

Actualitate3 ore ago

Trudeau, în contextul protestelor din Canada și SUA față de rasismul polițiștilor: Vă aud furia – International

Premierul Justin Trudeau a declarat luni că aude ”furia” și ”durerea” tinerilor canadieni de culoare, după o serie de manifestații...

Actualitate4 ore ago

Bacalaureat în iulie pentru elevii care nu pot participa, din motive medicale, la prima sesiune. Orban: Mi-am dat acordul, mi se pare corect – Educatie

​​Liceenii care în ziua bacalaureatului au febră, sunt la izolare sau în carantină pot da examenul într-o sesiune specială care,...

Actualitate5 ore ago

Spitalul ”Bagdasar-Arseni” confirmă 16 cazuri de COVID-19 la personalul din unitate, dar infirmă existenţa unui focar – Coronavirus

Reprezentanţii Spitalului Clinic de Urgenţă „Bagdasar-Arseni” confirmă informaţia apărută în mass-media privind existenţa a 16 cazuri de COVID-19 la personalul...

Actualitate6 ore ago

INTERVIU Este sau nu periculos să ieși la terasă? Medic: Riscul, în cazul celor care stau la aceeași masă. Dacă există distanțare între mese, riscul e minim – Sanatate

​Terasele s-au redeschis astăzi, după aproape două luni și jumătate. Dar cât de sigur este să ieșim la terasă după...

Actualitate7 ore ago

Rusia va organiza referendumul de modificare a Constituției la 1 iulie / Vladimir Putin ar putea rămâne la putere până în 2036 – International

Referendumul asupra modificărilor constituționale care i-ar permite lui Vladimir Putin să rămână la putere până în 2036 va avea loc...

Actualitate8 ore ago

DigiSport: Nu este doar Simona Halep. Italienii scriu despre "cealaltă stea a tenisului din România": "Momente minunate, dar şi de întuneric"

„Nu este doar Simona Halep: Sorana Cîrstea, cealaltă stea a României” este titlul unui material scris de italienii de la...

Actualitate9 ore ago

Renault – campioana problemă a lui Emmanuel Macron – International

Președintele francez Emmanuel Macron speră să folosească puterea financiară națională și a Uniunii Europene pentru a salva companii cruciale și...

Actualitate10 ore ago

FOTO Roxana Mărăcineanu, ironizată într-o caricatură pentru cum a gestionat revenirea sportului în Franța – Alte sporturi

Ministrul Sporturilor din Franţa, Roxana Mărăcineanu, a fost ironizată într-o caricatură publicată, luni, de L’Equipe, pentru că ia în considerare...

Actualitate11 ore ago

A fi sau a nu fi „junk”. Ne va retrograda vineri S&P ratingul de țară? Cum am ajuns până aici – Finante & Banci

De câteva zile mulți economiști se gândesc la un lucru. Vineri urmează să aflăm dacă România va fi retrogradată la...

Actualitate12 ore ago

1 Iunie: 52.783 de copii din România sunt în sistemul de protecţie specială / Câți dintre ei sunt declarați adoptabili – Esential

​În România, 52.783 de copii se aflau, la sfârșitul anului trecut, în sistemul de protecţie specială a copilului. Aceasta înseamnă...

Actualitate13 ore ago

Sondaj IMAS: Peste jumătate dintre români cred că școlile n-ar trebui redeschise nici în septembrie, dacă ritmul de infectare cu noul coronavirus se menține – Educatie

​Mai mult de jumătate dintre români consideră că școlile nu ar trebui redeschise nici în septembrie, dacă atunci vom avea...

Actualitate14 ore ago

Digi24: Alertă – Modele de măști aflate pe lista produselor periculoase, vândute în România. ANPC: „Sunt sute de mii de bucăți” – Esential

Există modele de măști aflate pe lista produselor periculoase, care nu ar trebui să fie puse în vânzare, avertizează directorul...

Actualitate15 ore ago

Lewis Hamilton, moartea lui George Floyd și tăcerea Formulei 1 „dominată de albi” – Motor

Pilotul britanic de Formula 1 Lewis Hamilton a denunţat tăcerea „celor mai mari staruri” ale Formulei 1, „dominată de albi”,...

Actualitate16 ore ago

VIDEO Artista cu trei nume – Cum arată la 53 de ani și mai ales cum cântă Sinead O’Connor – Muzica

​Și-a făcut apariția la ultima ediție a „The Late Late Show”, acolo unde a cântat o variantă a piesei „Thank...

Actualitate17 ore ago

Coronavirus în lume: Brazilia a depășit pragul de 500.000 de îmbolnăviri / China a înregistrat 16 cazuri importate din afara țării – Coronavirus

Numărul total al infecțiilor cu Covid-19 a ajuns, la nivel mondial, la 6.267.408 potrivit datelor publicate de worldometers. Dintre acestea,...

Actualitate18 ore ago

Azi e Ziua Marii Relaxări. Dar cât de necesar a fost Marele Blocaj? Răspund (unul pro și altul contra) doi economiști: Cristian Popa și Laurian Lungu – Finante & Banci

Au vost voci din rândul actorilor care au spus că mai mare a fost teama decât rațiunea. Că teatrele și...

Actualitate19 ore ago

​Business report Cum ar trebui să arate o digitalizare coerentă a administrației. Costurile „noii normalități” de la birou. Patronii anunţă costuri mai mici la terase. Cât au pierdut hotelurile din România în doar trei luni de criză – Finante & Banci

​După mai bine de 14 ani, activitatea Renault Technologie Roumanie ar putea avea de suferit.● Cum ar trebui să arate...

Top Stiri Comisarul