Luati in considerare urmatoarele sugestii in materie de personal, dedicate afacerilor la inceput de drum:
Pentru o afacere de curatenie la domiciliu: Nevoile dumneavoastra initiale de personal depind de capitalul de care dispuneti, precum si de volumul de clienti pe care va asteptati sa il deserviti. Multe servicii independente de curatenie la domiciliu pornesc la drum doar cu proprietarul. Altele vor incepe cu proprietarul si un numar adecvat de angajate. Daca va ocupati de sarcinile administrative, sunt sanse sa nu trebuiasca sa angajati personal administrativ de indata.
Pentru un serviciu de curatenie in spatii comerciale: S-ar putea sa puteti incepe fara angajati – doar unul sau doi angajati cu jumatate de norma. Daca aveti capitalul disponibil si afacerea pusa la punct, s-ar putea sa trebuiasca sa angajati mai multe persoane. Site-ul FirmeCuratenie.net va recomanda sa luati in calcul posibilitatea angajarii unei persoane pentru sarcinile administrative, care sa se ocupe de registre si sa raspunda la telefon in timpul zilei; la urma urmei, daca munciti toata noaptea, trebuie sa aveti si timp pentru a va odihni. Pe masura ce afacerea dumneavoastra creste, luati in calcul angajarea unei persoane care sa se ocupe de marketing / vanzari, o persoana pentru servicii clienti, supraveghetori de echipe si personal de curatenie suplimentar.
Pentru o afacere de curatat covoare: in functie de impactul campaniei dinainte de deschidere si a bugetului de pornire, angajati cel putin o persoana pentru curatenie, posibil doua, cand incepeti, impreuna cu un angajat cu experienta in administratie, care se poate ocupa de programari si sarcini administrative. Desi o singura persoana se poate descurca cu majoritatea lucrarilor rezidentiale pe care le contractati, luati in considerare echiparea fiecarei masini cu doua persoane: un tehnician sef si un ajutor. Ajutorul poate asista cu activitatile de pregatire (descarcare echipamente, mutarea mobilierului usor, etc.), amestecarea substantelor, golirea galetilor, curatenia ulterioara, etc. Acest lucru va face ca fiecare lucrare sa mearga mai repede, lucru care duce la cresterea eficacitatii si eficientei costurilor, si genereaza o crestere a nivelului de satisfactie al clientilor.
Ce preturi sa stabilesc?
Stabilirea preturilor pentru orice firma de curatenie poate fi anosta si cronofaga, in special daca nu aveti un talent nativ pentru numere. In special la inceput, nu va grabiti sa parcurgeti acest proces. Daca pretul cotat este prea scazut, fie va veti priva de o parte din profit, fie veti pierde contractul cu totul, in special daca sunteti intr-o situatie competitiva de licitatie. Tineti minte, in multe din situatii, concurati cu insusi clientul, daca oferta dumneavoastra este prea mare, acesta ar putea gandi: “pentru suma aceasta, mai bine fac eu curatenie”.