Intrebare publica pentru LAURA CODRUTA KOVESI, SEFA DNA, Augustin Lazăr, procuror general al României si Tudorel Toader, ministrul Justiției:
In baza carei legi sau act normativ D.N.A. atribuie nivele de secretizare a informatiilor, prin clasificarea interna nelegala de informatii in clasa de secretizare “secret de stat”, nivel de secretizare “strict secret”, exista corespondenta interna/intra institutionala intre o entitate teriotriala DNA_BACAU si DNA sediul central? In ce baza legala D.N.A., prin procurorul sef CLASIFICA actele sale in clasa de secretizare “secret de stat”? Sa intelegem prin asta ca este un serviciu secret si/sau procurorii au imputernicirea legala “să atribuie unul dintre nivelurile de secretizare a informaţiilor cu prilejul elaborării lor”, astfel devenind autoritati in domeniul securitatii nationale contrar legii aplicabile?
Va invitam sa descoperiti intr-o adresa emisa de o unitate teritoriala a D.N.A, din Bacau, care este anomalia la lege, adica incalcare flagaranta a Legii nr.182/2002 a informatiilor clasificate. Adresa trimisa catre D.N.A. Structura CENTRALA. Din acest document pe care il prezentam in copie se poate observa la o simpla lecturare ca intre DNA central si DNA- Bacau a fost transmisa o corespondenta clasificata, nivel secretizare “strict secret”. “La solicitarea dumneavoastra nr .0042/2015, in baza ordinului rezolutiv al procurorului sef al D.N.A., va trimitem alaturat…”. Documentul este din 10.06.2015!!!

In prevederile OUG nr.43/2002 privind DNA nu rezulta ca aceasta institutie proceseaza sau detine informatii clasificate “secret de stat” ci cel mult conform altei legi poate utiliza categorii de informatii “secret de serviciu”, ci doar faptul ca la art.21 “Persoanele care efectuează urmărirea penală, specialiştii prevăzuţi la art. 11, precum şi personalul auxiliar de specialitate sunt obligaţi să respecte secretul profesional cu privire la datele şi informaţiile obţinute în această calitate.”.
Aceast aspect privind secretul profesional (vezi codul penal divulgarea secretului profesional) este total diferit de intelesul legal al informatiilor clasificate defint prin Legea 182/2002 art.15 “În sensul prezentei legi, următorii termeni se definesc astfel:
- a) informaţii – orice documente, date, obiecte sau activităţi, indiferent de suport, formă, mod de exprimare sau de punere în circulaţie;
- b) informaţii clasificate – informaţiile, datele, documentele de interes pentru securitatea naţională, care, datorită nivelurilor de importanţă şi consecinţelor care s-ar produce ca urmare a dezvăluirii sau diseminării neautorizate, trebuie să fie protejate;
- c) clasele de secretizare sunt: secrete de stat şi secrete de serviciu;
- d) informaţii secrete de stat – informaţiile care privesc securitatea naţională, prin a căror divulgare se pot prejudicia siguranţa naţională şi apărarea ţării;
- e) informaţii secrete de serviciu – informaţiile a căror divulgare este de natură să determine prejudicii unei persoane juridice de drept public sau privat;
- f) nivelurile de secretizare se atribuie informaţiilor clasificate din clasa secrete de stat şi sunt:
– strict secret de importanţă deosebită – informaţiile a căror divulgare neautorizată este de natură să producă daune de o gravitate excepţională securităţii naţionale;
– strict secrete – informaţiile a căror divulgare neautorizată este de natură să producă daune grave securităţii naţionale;
– secrete – informaţiile a căror divulgare neautorizată este de natură să producă daune securităţii naţionale “ (Sene E.).