Connect with us

Actualitate

Singura portiune pe care se poate circula din Autostrada Lugo-Deva e crapata in profunzime. Constructorul zice ca e normal

Comisarul

Publicat

pe

Compania de Autostrazi sustine ca lotul 1 al autostrazii Lugoj-Deva, singurul pe care se poate circula, este crapat in profunzime. Potrivit Companiei de Autostrazi, situatia nu e deloc una confortabila pentru constructorul soselei, care trebuie sa rezolve cat mai repede problema.

Desi pe autostrada care leaga Lugojul de Deva ar fi trebuit sa putem circula inca din 2016, nici pana astazi lucrarile nu au fost finalizate. Mai mult chiar, pe lotul 1 al soselei – singurul care poate fi traversat cu masina de la un capat la altul (impreuna cu un capat al lotului 2 – n.red) – au aparut fisuri adanci. La solicitarea Ziare.com, constructorul acestui segment de drum, Tirrena Scavi Spa, a informat pe 12 aprilie ca e normal sa apara astfel de probleme pe o sosea circulata si ca ele vor fi remediate in cel mai scurt timp si cu un minim de disconfort pentru soferi.

„Lucrarile pentru sectorul de autostrada Lugoj-Deva, Lot 1 avand o lungime de aproape 38 km, au fost finalizate si receptionate la sfarsitul anului 2013 (fara a se acorda insa si receptia finala din partea CNAIR – n.red.). Este normal, din punct de vedere tehnic, ca dupa 4 ani de la darea in exploatare, la sfarsitul perioadei de garantie, sa fie necesare lucrari de reparatii ale imbracamintii rutiere.

Reparatiile imbracamintii asfaltice, in vederea receptionarii finale, vor fi incepute saptamana viitoare (16-22 aprilie – n.red.). (…) Executia lucrarilor de reparatii va necesita restrictii de circulatie, dar acestea vor fi locale si temporare, fara a intrerupe traficul pe autostrada, incercand pe cat posibil sa asiguram conditii cat mai bune de circulatie pentru toti participantii la trafic.

Receptia finala a lucrarilor pentru tronsonul de autostrada Lugoj-Deva, Lot 1 a fost stabilita cu Beneficiarul CNAIR pentru sfarsitul lunii mai 2018″, se arata in documentul remis de Tirrena Scavi Spa redactiei Ziare.com.

Purtatorul de cuvant al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) Alin Serbaneascu ii contrazice insa pe italieni si sustine ca nu e deloc normal ca astfel de probleme sa apara la doar cativa ani de la darea drumului in folosinta. In plus, remedierea lor, absolut necesara in acest stadiu, risca sa le faca viata grea soferilor care circula prin zona.

„Eu pot sa inteleg ca ai degradari la nivelul stratului de rulare. Dar aici vorbim deja despre altceva. Un drum ca acesta, cu structura semielastica, are la baza terasamentul din pamant consolidat cu geogrid (o structura metalica – n.red.). Apoi vine balastul stabilizat, apoi asfaltul. La acest moment, potrivit Centrului de Studii Tehnice Rutiere si Informatice (CESTRIN), organismul nostru tehnic, fisurile au ajuns pana in stratul de balast stabilizat.

Iar asta insemna, in primul rand, ca ne putem gandi la probleme chiar mai grave. Si chiar daca n-ar fi vorba despre asa ceva, tot vorbim despre nevoia unei remedieri serioase. Nu e doar o simpla asfaltare, asa cum se credea intial ca va fi. In schimb, constructorul va fi nevoit sa frezeze pana cand ajunge la balastul stabilizat. In teorie, se poate face sub trafic (fara intreruperea circulatiei – n.red.) asa cum ne-a informat constructorul. In practica, insa, ramane sa vedem cum se va putea lucra. In cazul in care va fi nevoie sa frezeze asfatul pe mijlocul soselei, cum sa nu intrerupi traficul? Pe ce banda s-ar mai putea circula? E din ce in ce mai putin probabil sa putem face receptia lucrarilor in acest an, asa cum era programata”, a precizat pentru Ziare.com Alin Serbaneascu.

Lucrarile la Lotul 1 erau singurele care, cel putin in teorie, ar fi putut fi receptionare de CNAIR in acest an. Aceasta portiune de drum a fost deschisa circulatiei inca din 2013, fara a avea insa o receptie finala realizata de CNAIR. Pe celelalte trei loturi ale autostrazii, sansele de receptie a lucrarilor in acest an sunt destul de mici.

Pentru finalizarea lotului 2 al Autostrazii Lugoj-Deva, lung de 28,6 kilometri, in schimb, mai este nevoie de organizarea unei licitatii, deci sansele sa fie gata lucrarile in viitorul apropiat sunt aproape nule.

Lotul 3 se intinde pe 21,1 kilometri, este finalizat in proportie de 80%, dar Ministerul Transporturilor si CNAIR au avertizat in repetate randuri constructorul – o asociere coordonata de societatea spaniola Comsa SA – ca nu lucreaza suficient de repede. S-a vehiculat chiar posibilitatea rezilierii contractului. La cel mai recent control realizat de ministrul Lucian Sova pe santier, spre exemplu, autoritatile „au constat o mobilizare extrem de slaba a constructorului si deficiente in executie. Lucrau doar 90 de muncitori si 70 de utilaje. Mare parte din echipa a fost retrasa imediat ce ministrul a plecat de pe santier”, informeaza ministerul Transporturilor, printr-un comunicat postat pe site-ul propriu. Pe langa admonestarile verbale, asocierea condusa de firma spaniola a primit pana acum si penalizari de 1,5 milioane euro.

Lotul 4, lung de 22,1 kilometri, este gata in proportie de 75,5%. Finalizarea lucrarilor este programata pentru al doilea trimestru al acestui an. E totusi putin probabil ca asa ceva sa se intample, dat fiind ritmul lent in care se contruieste in Romania.

Singurii care pierd de pe urma acestor intarzieri repetate, care par sa nu se mai termine, sunt soferii obligati in continuare sa conduca pe drumuri proaste si aglomerate.

Citeste si:

Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Publicitate
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Parteneri speciali-probleme juridice

Salon HARMONY, str Cantacuzino din Ploiești (intersecția Moș Craciun )
Servicii oferite :
– micropigmentare sprâncene
-extensii gene
– coafor
-unghii gel
-Cosmetica / tratamente cosmetice
– sala Fitness pt femei
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Harmony-Beauty-Salon-278929815636909/

Parteneri

Articole noi

Uncategorized7 ore ago

O nouă etapă în promovarea digitală: Perspektive Vision oferă advertoriale personalizate pe 4.200+ site-uri

Perspektive Vision anunță extinderea rețelei media la peste 4200 de publicații și oferă advertoriale personalizate pentru agenții, branduri și magazine...

SocialO zi ago

Spitalul Digenio – Excelență în gastroenterologie sub îndrumarea prof. univ. dr. Marcel Tanțău

Într-o lume în care ritmul vieții și alimentația dezechilibrată afectează tot mai des sănătatea digestivă, Spitalul Digenio din Cluj-Napoca a devenit un...

DiverseO zi ago

Dr. Voica Roxana susține un eveniment LIVE despre longevitate și rolul microbiomului în menținerea sănătății

Miercuri, 22 octombrie, de la ora 19:00, Dr. Voica Roxana, medic gastroenterolog şi nutriţionist, invită publicul larg la un eveniment interactiv transmis...

Politic2 zile ago

Unul dintre cei mai apropiați oameni de Trump are un mesaj special pentru România: „Țara voastră va avea un rol esenţial”

Ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, prezintă duminică, din SUA, mesajul emisarului special pentru parteneriate globale Paolo Zampolli. Ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare,...

Diverse4 zile ago

Pahare din carton pentru Crăciun, cu design festiv, de la Evamar

Piața HoReCa este tot mai competitivă și, ca întotdeauna, detaliile vizuale sunt cele care fac diferența. Evamar, unul dintre principalii...

Actualitate5 zile ago

Spălătorie auto profesională Oradea – Interior și exterior fără cusur

Clean-Spot.ro Expertul tău în curățare tapițerie și detailing interior auto Oradea Transformă interiorul mașinii tale cu servicii profesionale de detailing...

Pavilion fix sau pliabil: care variantă se potrivește stilului tău de viață? Pavilion fix sau pliabil: care variantă se potrivește stilului tău de viață?
Diverse5 zile ago

Pavilion fix sau pliabil: care variantă se potrivește stilului tău de viață?

Există alegeri în viață care par mărunte, dar care, odată făcute, îți pot schimba complet modul în care îți trăiești...

Diverse5 zile ago

Calitatea materialelor face diferența: Ce trebuie să știi despre freza și mandrina pentru unghii

Când vine vorba de realizarea unei manichiuri impecabile, nu este suficient doar să ai talent sau să urmezi cele mai...

Uncategorized6 zile ago

Rezultatele studiului AFSRU – HR Insights 2025

  Comunicat de presă Asociația Furnizorilor de Servicii de Resurse Umane (AFSRU) București, 16 octombrie 2025 Viitorul muncii, sub semnul...

Uncategorized6 zile ago

Cum te ajută izolația exterioară cu vată minerală să economisești la facturile de energie

Într-o perioadă în care eficiența energetică a devenit o prioritate atât pentru locuințele noi, cât și pentru cele vechi, alegerea...

Uncategorized6 zile ago

Cum să implementezi digitalizarea în mod eficient în cadrul companiei tale

    Digitalizarea reprezintă procesul prin care companiile integrează tehnologia digitală în toate aspectele activității lor, transformând modul în care...

Diverse6 zile ago

Consumul de pește în sarcină

Dragă mămică, știu că primele luni de sarcină vin cu o combinație de emoție, curiozitate și, adesea, teamă. Fiecare decizie...

Uncategorized6 zile ago

Îngrijirea implantului dentar pe termen lung

Îngrijirea implantului dentar pe termen lung este esențială pentru asigurarea durabilității și funcționalității acestuia. Implanturile dentare sunt soluții inovatoare care...

Diverse6 zile ago

LABIRINT – Sergiu Tuhuțiu debutează ca actor într-un spectacol care îmbină muzica și teatrul: o confesiune despre greșeli, iubire și supraviețuire

După ce a cucerit marile scene ale lumii, de la Londra la New York și până la Sankt Petersburg, pianistul...

Stiri locale7 zile ago

Curățare Saltele Oradea Profesionalism în fiecare detaliu

Curățare Tapiterie și Saltele în Oradea Descoperă Soluția Ideală pentru Un Mediu Curat și Sănătos cu Clean-Spot.ro Ai nevoie de...

UncategorizedO săptămână ago

Thrillerul MVM în România. Este compania maghiară care vrea să cumpere E.ON Furnizare un „Cal Troian al Rusiei”? Mituri politizate vs. realitate

Tranzacția prin care compania energetică maghiară MVM încearcă să achiziționeze E.ON Furnizare România a fost blocată. Mai mult, cazul „MVM...

UncategorizedO săptămână ago

Eficiență, siguranță și profesionalism în fiecare kilometru

Într-o lume în care mobilitatea bunurilor a devenit esențială pentru economie și pentru viața de zi cu zi, firmele de...

DiverseO săptămână ago

Transformă-ți Casa cu Serviciile de Curățenie la Domiciliu Oradea

✨ www.Clean-Spot.Ro Soluția Ta pentru Curățenie Profesională în Oradea Curățenie la Domiciliu Oradea – Răsfață-ți Casa cu Adevăratul Confort! Te-ai...

ActualitateO săptămână ago

Estimarea Costurilor Ascunse De Ce Aveți Nevoie de un Calculator Preț Acoperiș Înainte de a Contacta Montatorii

Procesul de achiziție pentru un acoperiș începe de multe ori cu un telefon către un montator, dar ar trebui să...

UncategorizedO săptămână ago

Tendințele anului 2026 în floristică: buchete de lalele în tonuri pastelate și mixuri naturale

 În fiecare primăvară, florile reușesc să ne surprindă prin frumusețea lor efemeră și prin modul în care inspiră eleganță, prospețime...

Top Stiri Comisarul