Connect with us

Actualitate

”Chiar cand aveam 220 km/ora, masina de insotire imi facea flash-uri sa maresc viteza”

Comisarul

Publicat

pe

Coloana fostului vicepremier Gabriel Oprea parcurgea distante semnificative in Bucuresti in timpi foarte mici, potrivit Registrului evidenta delegatii care era tinut de Serviciul Operativ Special din cadrul Brigazii Rutiere.

In acest registru se consemneaza, intre altele, locul si momentul plecarii si locul si momentul sosirii dispozitivului de politie rutiera care il insotea pe fostul vicepremier.

Din analiza acestor inscrisuri a rezultat ca Oprea realiza in medie aproximativ 5 deplasari zilnic pe parcursul carora era insotit de echipaje ale politiei rutiere. Spre exemplu, in intervalul 02 ianuarie – 21 octombrie 2015, s-au realizat 1.602 misiuni de insotire a deplasarilor efectuate de Oprea pe raza municipiului Bucuresti.

Mai tare decat presedintele!

Numarul total al acestor misiuni este de aproximativ trei ori mai mare decat cele realizate in aceeasi perioada pentru insotirea presedintelui Romaniei (care in aceeasi perioada a fost insotit de politie rutiera intr-un numar de 580 de deplasari- n.red.) si de aproximativ doua ori mai mare decat cel corespunzator prim-ministrului (care in aceeasi perioada a fost insotit de politie rutiera intr-un numar de 814 deplasari- n.red.), demnitari indreptatiti la insotire permanenta conform prevederilor legale.

Registrul evidenta delegatii este una dintre probele-cheie din dosarul in care Gabriel Oprea este judecat pentru ucidere din culpa privind moartea politistului Bogdan Gigina. Cazul a ajuns din luna iunie pe masa magistratilor de la Judecatoria Sectorului 1. Marturiile martorilor sunt in mai multe volume din dosarele ajunse in arhiva instantei.

Campionii coloanelor

Mai multi ofiteri de politie avand functii de conducere in cadrul Directiei de Politie a Municipiului Bucuresti si a Brigazii de Politie Rutiera au confirmat la DNA ceea ce era in Registru.

Dupa timpii mentionati in registrul de evidenta a delegatiilor cred ca se poate afirma ca viteza de deplasare a coloanelor oficiale din care facea parte viceprim-ministrul era mai mare decat cea a altor coloane„, a explicat seful Serviciului Operativ Special din cadrul Brigazii Rutiere. Acesta a mai precizat ca din 2005-2006, ministrii de Interne beneficiau de un echipaj de politie rutiera, format dintr-un agent de politie si autoturism, din cadrul Serviciului Operativ Special.

Asta pana in 2014, atunci cand ministru a fost numit Oprea. In acel moment, aghiotantul care se ocupa de protectia ministrului a solicitat ca in echipaj sa se gaseasca si un ofiter de politie. Din iunie-iulie 2014, aghiotantul a mai cerut in echipaj si un motociclist.

Inlocuit cu Gigina

Una dintre marturile cheie din dosar, este cea data de unul dintre politistii- motociclisti care mergeau ca antemergator al coloanei lui Oprea. „Eu mi-am desfasurat activitatea pana pe 21 septembrie, cred, data la care am fost implicat intr-un accident la intrarea in Piata Victoriei, fiind accidentat si intrand in concediu medical. Am fost inlocuit de Bogdan Gigina”, isi incepe marturia agentul de politie.

Cu privire la viteza de deplasare in timpul insotirii lui Oprea, martorul a aratat ca aceasta era deosebit de ridicata, in sensul ca trebuia sa ajunga la anumite destinatii in intervale de timp din ce in ce mai scurte.

„Pentru a putea ajunge la destinatie la ora fixata, am circulat prin Bucuresti si cu viteze de 150 km/ora. Pe DN1, intre Aeroportul Otopeni si strada Jandarmeriei am circulat si cu 220 km/ora. Nu cunosc motivul pentru care ne grabeam asa tare, dar am inteles ca domnul Oprea Gabriel aterizase la o baza aeriana cu elicopterul si trebuia sa ajunga repede la unitatea SRI din Baneasa. Chiar cand aveam 220 km/ora, masina de politie de insotire imi facea flash-uri sa maresc viteza, lucru pe care ofiterul, cred ca XXX XXX (numele ofiterului de politie-n.red), mi l-a transmis si verbal prin statie”, a povestit politistul motociclist.

Primejdia de pe contrasens

Politistul a aratat ca a efectuat activitate de insotire si pentru alte coloane oficiale, cum ar fi delegatii venite din strainatate, dar ca vitezele de deplasare erau mai mici decat in cazul insotirii lui Oprea. El a dat detalii si despre ce trebuia sa faca motociclistul din fata coloanei si cat de primejdioasa era misiunea sa.

„Arat ca eu imi adaptam viteza si in functie de viteza masinii de politie din spatele meu, in sensul ca imi dadeam seama cand aceasta accelereaza, acest fiind pentru mine un semn ca trebuie sa maresc viteza. De regula, intersectiile de pe traseu erau asigurate cu agenti de politie care opreau traficul de pe strazile adiacente. In cazul in care intersectia nu era asigurata, eu mergeam mai repede pentru a ajunge in intersectie in timp suficient pentru a dirija traficul in asa fel incat coloana sa circule in mod fluent. Arat ca si in situatiile in care intersectiile erau asigurate cu agenti din teren, noi, motociclistii mergeam mai repede pentru a ajunge in intersectie inaintea coloanei, pentru a ne asigura ca aceasta poate trece nestingherita.

Arat ca in majoritatea cazurilor, cand circulam pe strazi cu sens dublu, noi circulam pe contrasens, astfel putand avea o viteza superioara, in cazul in care circulatia pe sensul nostru de mers ar fi fost ingreunata de autoturisme. Agentii din intersectii incercau sa fluidizeze traficul in sensul nostru de mers, insa acest fapt de obicei nu ne ajuta intrucat noi, mergand cu viteza mare, ajungeam oricum in spatele autoturismelor de pe acest sens si trebuia sa le devansam, chiar daca acestea mergeau cu o viteza de 50 km/h. In schimb, circuland pe contrasens, practic obligam vehiculele care circulau din sens opus sa devieze in lateral si sa ne faca loc, in acest fel viteza nefiindu-ne limitata”, a declarat agentul de politie.

Venea cu viteza din spate

Un alt motociclist, care era rezerva in coloana lui Oprea, a fost cateva sapatamani antemergator pentru ministru. „Eu, ca motociclist, am circulat si cu viteze de 120 sau 130 km/ora, viteza mea era determinata de situatii precum faptul ca masina de insotirea se apropia de mine iar eu, pentru a pastra o distanta de siguranta, eram nevoit sa accelerez pentru a ma indeparta de ea ori, uneori, trebuia sa ma grabesc catre intersectiile neasigurate de agenti pentru a dirija traficul in asa fel incat sa asigura trecerea fluenta a coloanei. Nu retin ca ofiterul sa imi fi comunicat prin statie aspecte cu privire la viteza de deplasare. In schimb, au fost situatii in care echipajul de politie a venit cu viteza in urma mea, ceea ce pentru mine era un semnal ca trebuie sa maresc la randul meu viteza„, a declarat acesta.

Un alt agent de politie care conducea motocicleta din coloana a arata ca aghiotantul le transmitea atat locatia, cat si ora la care trebuia sa ajunga. „In functie de aceste date si de momentul la care ne puneam in miscare, care depindea de momentul in care ministrul cobora la masina, noi ne adaptam viteza de deplasare, sa ajungem la momentul care ni se comunica. Noi circulam in asa fel incat sa respectam dispozitiile primite. Nu retin sa nu fi reusit acest lucru”, a declarat martorul.

El a dat detalii si despre ce viteza prindeau uneori. „Pe DN1, insotind coloana ministrului de Interne, eu ca motociclist am atins si 150 km/h, in Bucuresti eu am atins si viteza de 100 km/h. Arat ca eu ca motociclist acceleram cand era nevoie, pentru a ajunge in urmatoarea intersectie in timp util, pentru a ma asigura ca circulatia este oprita si ca masina ministrului poate circula fluent. In intersectie incetineam, asteptand apropierea masinii de insotire si a masinii ministrului, dupa care acceleram din nou catre urmatoarea intersectie”, a declarat omul legii.

„Urgent, ne grabim!”

Despre viteze similare a declarat si un alt motociclist care era antemergetor pentru Oprea, viteze de 80-90 km/ora in Bucuresti, iar pe DN1 si cu viteze de 120 sau 130 km/ora.

Arat ca in activitatile mele de insotire am circulat si pe timp de ploaie, inclusiv cu viteze de 90-100 km/ora pe DN1, insa, spre deosebire de insotirea domnului Oprea Gabriel, in restul activitatilor de insotire nu se circula sub presiune. Cand spun ca la domnul Oprea Gabriel se circula sub presiune, ma refer la faptul ca ofiterul de politie comunica prin statie fraze de genul Urgent, ne grabim!, verifica prin statie daca toti agentii din teren sunt in posturi si transmitea ca in nici o intersectie sa nu lipseasca agentii din posturi. Aceste indicatii ale ofiterilor le auzeam prin statie si cand eu executam alte misiuni”, a declarat martorul, la DNA.

„Motocicleta, in garaj cand este ploaie torentiala”

Unul dintre adjunctii sefului Brigazii Rutiere a povestit la DNA ca in 2014 s-a intocmit un plan cadru, plan cadru care prevedea ca, la solicitare, se va folosi si un motociclist pentru insotirea ministrului de Interne.

Cu privire la circulatia cu motocicleta pe timp de ploaie, arat ca doar in conditii de ploaie torentiala, aceasta trebuie intrerupta. Altfel, in conditii de ploaie usoara sau ploaie mocaneasca, nu exista vreun impediment pentru a circula cu motocicleta, cu atat mai putin pe cele noi, care au dispozitive tehnice mai avansate si care sunt mai grele si mai stabile”, a explicat ofiterul.

„Am incredere ca justitia va fi dreapta”

Gabriel Oprea a aratat in momentul trimiterii in judecata ca nu a beneficiat de nimic in plus fata de alti ministri de Interne, ca intotdeauna a respectat si a iubit haina militara, ca a respectat legea si ca, in toata activitatea sa de vicepremier, de ministru al Apararii si al Internelor, a fost preocupat de asigurarea unor conditii de munca mai bune pentru militari si politisti.

Mesajul a fost postat pe Facebook la scurt timp de la anuntul DNA. Gabriel Oprea mai spune ca in seara de 20 octombrie 2015 venea de la o activitate de serviciu, de la o institutie a statului, si ca nu a fost o coloana oficiala, ci un dispozitiv de insotire. De asemenea, el neaga ca ar fi cerut ca deplasarile sa fie facute cu o anumita viteza.

Citeste si: Exclusiv Comunicarile radio din dosarul mortii politistului Gigina: „Bogdane, mergi si fa bresa, mergi pe contrasens, fa bresa!”

Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Publicitate
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Parteneri speciali-probleme juridice

Salon HARMONY, str Cantacuzino din Ploiești (intersecția Moș Craciun )
Servicii oferite :
– micropigmentare sprâncene
-extensii gene
– coafor
-unghii gel
-Cosmetica / tratamente cosmetice
– sala Fitness pt femei
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Harmony-Beauty-Salon-278929815636909/

Parteneri

Articole noi

Diverse17 ore ago

Glowcare.ro – platforma care redefinește frumusețea prin știință, echilibru și grijă autentică

Într-o perioadă în care informațiile despre îngrijire și frumusețe sunt tot mai greu de filtrat, un nou proiect editorial vine...

Diverse18 ore ago

BeautyTrend.ro – noua revistă online care redefinește conceptul de frumusețe și stil de viață în România

O nouă publicație digitală își face apariția în peisajul media românesc: beautytrend.ro, o revistă online dedicată femeilor moderne, interesate de...

Politic2 zile ago

Miza de un miliard de euro a gap-ului de TVA. România a obținut eliminarea din PNRR a unui jalon pentru reducerea deficitului de încasare de TVA

România a obținut eliminarea din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) a jalonului prin care trebuia să reducă deficitul...

Este disponibil transportul de colete pe ruta Anglia Romania pentru zonele rurale și adrese izolate? Este disponibil transportul de colete pe ruta Anglia Romania pentru zonele rurale și adrese izolate?
Business::Customer Service2 zile ago

Este disponibil transportul de colete pe ruta Anglia Romania pentru zonele rurale și adrese izolate?

Întrebarea revine ca o undă scurtă într-o conversație între prieteni plecați de ani buni din țară: poți trimite un pachet...

Uncategorized3 zile ago

O nouă etapă în promovarea digitală: Perspektive Vision oferă advertoriale personalizate pe 4.200+ site-uri

Perspektive Vision anunță extinderea rețelei media la peste 4200 de publicații și oferă advertoriale personalizate pentru agenții, branduri și magazine...

Social4 zile ago

Spitalul Digenio – Excelență în gastroenterologie sub îndrumarea prof. univ. dr. Marcel Tanțău

Într-o lume în care ritmul vieții și alimentația dezechilibrată afectează tot mai des sănătatea digestivă, Spitalul Digenio din Cluj-Napoca a devenit un...

Diverse4 zile ago

Dr. Voica Roxana susține un eveniment LIVE despre longevitate și rolul microbiomului în menținerea sănătății

Miercuri, 22 octombrie, de la ora 19:00, Dr. Voica Roxana, medic gastroenterolog şi nutriţionist, invită publicul larg la un eveniment interactiv transmis...

Politic5 zile ago

Unul dintre cei mai apropiați oameni de Trump are un mesaj special pentru România: „Țara voastră va avea un rol esenţial”

Ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, prezintă duminică, din SUA, mesajul emisarului special pentru parteneriate globale Paolo Zampolli. Ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare,...

Diverse6 zile ago

Pahare din carton pentru Crăciun, cu design festiv, de la Evamar

Piața HoReCa este tot mai competitivă și, ca întotdeauna, detaliile vizuale sunt cele care fac diferența. Evamar, unul dintre principalii...

ActualitateO săptămână ago

Spălătorie auto profesională Oradea – Interior și exterior fără cusur

Clean-Spot.ro Expertul tău în curățare tapițerie și detailing interior auto Oradea Transformă interiorul mașinii tale cu servicii profesionale de detailing...

Pavilion fix sau pliabil: care variantă se potrivește stilului tău de viață? Pavilion fix sau pliabil: care variantă se potrivește stilului tău de viață?
DiverseO săptămână ago

Pavilion fix sau pliabil: care variantă se potrivește stilului tău de viață?

Există alegeri în viață care par mărunte, dar care, odată făcute, îți pot schimba complet modul în care îți trăiești...

DiverseO săptămână ago

Calitatea materialelor face diferența: Ce trebuie să știi despre freza și mandrina pentru unghii

Când vine vorba de realizarea unei manichiuri impecabile, nu este suficient doar să ai talent sau să urmezi cele mai...

UncategorizedO săptămână ago

Rezultatele studiului AFSRU – HR Insights 2025

  Comunicat de presă Asociația Furnizorilor de Servicii de Resurse Umane (AFSRU) București, 16 octombrie 2025 Viitorul muncii, sub semnul...

UncategorizedO săptămână ago

Cum te ajută izolația exterioară cu vată minerală să economisești la facturile de energie

Într-o perioadă în care eficiența energetică a devenit o prioritate atât pentru locuințele noi, cât și pentru cele vechi, alegerea...

UncategorizedO săptămână ago

Cum să implementezi digitalizarea în mod eficient în cadrul companiei tale

    Digitalizarea reprezintă procesul prin care companiile integrează tehnologia digitală în toate aspectele activității lor, transformând modul în care...

DiverseO săptămână ago

Consumul de pește în sarcină

Dragă mămică, știu că primele luni de sarcină vin cu o combinație de emoție, curiozitate și, adesea, teamă. Fiecare decizie...

UncategorizedO săptămână ago

Îngrijirea implantului dentar pe termen lung

Îngrijirea implantului dentar pe termen lung este esențială pentru asigurarea durabilității și funcționalității acestuia. Implanturile dentare sunt soluții inovatoare care...

DiverseO săptămână ago

LABIRINT – Sergiu Tuhuțiu debutează ca actor într-un spectacol care îmbină muzica și teatrul: o confesiune despre greșeli, iubire și supraviețuire

După ce a cucerit marile scene ale lumii, de la Londra la New York și până la Sankt Petersburg, pianistul...

Stiri localeO săptămână ago

Curățare Saltele Oradea Profesionalism în fiecare detaliu

Curățare Tapiterie și Saltele în Oradea Descoperă Soluția Ideală pentru Un Mediu Curat și Sănătos cu Clean-Spot.ro Ai nevoie de...

UncategorizedO săptămână ago

Thrillerul MVM în România. Este compania maghiară care vrea să cumpere E.ON Furnizare un „Cal Troian al Rusiei”? Mituri politizate vs. realitate

Tranzacția prin care compania energetică maghiară MVM încearcă să achiziționeze E.ON Furnizare România a fost blocată. Mai mult, cazul „MVM...

Top Stiri Comisarul