„Ecranul a devenit cel mai important loc din lume”, spune Clark Valberg, CEO şi fondator InVision, potrivit www.inc.com
Indiferent care ar fi specificul companiei dumneavoastră, indiferent dacă este vorba de un produs fizic sau de un serviciu virtual, există şanse ca acel clientul să experimenteze în mod semnificativ, şi poate în întregime, pe ecranul unui telefon mobil sau al unui computer.
Companiile de miliarde de dolari de astăzi, cum ar fi Uber şi Airbnb, se nasc, de cele mai multe ori pentru că au câştigat războiul pentru domeniul imobiliar digital.
Vânzări, marketing, suport pentru clienţi: „Majoritatea proceselor din afaceri sunt conduse prin acel mic geam de sticlă”, spune Valberg.
Ceea ce înseamnă că toată lumea din companie trebuie să poată discuta ce este pe acel ecran. Aici intră InVision. Software-ul său permite producătorilor să realizeze prototipuri digitale rapide şi să le împărtăşească angajaţilor din alte departamente, pentru ca aceştia să poată oferi un feedback imediat. Chiar CEO-ul Amazon Jeff Bezos, printre mulţi alţi directori de rang înalt, utilizează acestă aplicaţie zilnic.
Fondată acum şapte ani în Brooklyn, InVision este folosită de 4,5 milioane de persoane de la mii de companii, printre care Lyft, Netflix, Gap şi Starbucks şi mulţi alţii.
„Ne concentrăm pe ai ajuta pe toţi cei din organizaţie să devină factori de proiectare”, spune Valberg.
Valberg a identificat nevoia unei companii de tipul InVision în timp ce conducea o agenţie de creaţie în New York. El a devenit frustrat de incapacitatea de a atrage designeri şi clienţi în jurul aceleiaşi mese virtuale, iar sosirea Slack şi a altor instrumente de comunicare a sugerat într-un final soluţia.
A fost o adevărată provocare să aducă această idee la viaţă. Google tocmai întreprinsese o expansiune masivă a biroului său din Manhattan, iar Valberg nu şi-a putut permite să concureze cu acesta. Aşa că, în schimb, a vizat cei mai buni ingineri în locuri precum Saskatchewan, Wichita şi Phoenix şi le-a oferit de două ori mai mult decât ar fi câştigat în mod normal, totuşi cu mult mai puţin decât ar fi câştiga în Silicon Valley sau New York – oferindu-le control asupra locaţiilor şi orarelor. A funcţionat aşa de bine, Valberg a decis să evite birourile fizice în totalitate. Reprezentantul InVision care se ocupă de strategia de produs lucrează într-o remorcă de tip Airstream, cu un ecran verde pe care îl foloseşte în timpul conferinţelor video pentru a mai pune oamenii în dificultate despre locul în care se află. Iar cel care se ocupă de partea video a companiei şi-a petrecut un an în care a călătorit în jurul Americii, fără a-şi pierde timpul liber (şi a făcut cea mai bună lucrare din cariera sa, spune Walberg, vorbind de la biroul de la Brooklyn).
Funcţionarea virtuală nu a încetinit compania. Din contră, InVision are acum 800 de angajaţi ( anul trecut avea mai puţin de 500 de angajaţi) şi a fost evaluată la un 1 miliard de dolari care ar trebui să crească odată cu următoarea rundă de finanţare. Prin aceste măsuri, InVision este deja mai mare decât Slack atunci când a fost numită Compania Anului Inc în 2015. Compania a luat o ,,muşcătură” semnificativă din afacerea Adobe, eveniment ce a forţat gigantul de design-software să-şi schimbe propriile produse pentru a rămâne în competiţie.