Imi place sa testez mai multi furnizori de produse si servicii si sa devin clienta fidela a celui mai atent fata de nevoile mele. Sunt oameni care isi arata recunostinta ca ai apelat la serviciile lor si in acest mod le-ai asigurat salariile, dar si angajati care se simt deranjati ca lucreaza pentru tine si nu isi pot ascunde repulsia.
Sigur ca iti este greu sa intelegi de ce intr-o lume civilizata vanzatoarea ti se adreseaza rastit, lucratorul de la firma de salubritate tranteste cosul de gunoi de ii sare capacul cat colo si il iei crapat si gol, cei care se ocupa de vidanjare ti se adreseaza in sila, de parca le-ai fi promis o munca de birou.
Diferentele dintre o firma care poseda certificare ISO si una dezinteresata sa ceara oferta obtinere certificare iso 14001 rapida se vad de la o posta.
Iata cum decurg discutiile dintre mine si reprezentantii a doua firme de vidanjare de acest tip.

1. Convorbirea cu operatorul de lucrari al firmei cu certificare:
-Va multumim ca ne-ati ales si ca solicitati serviciile noastre. Va rog sa va ganditi si sa ne comunicati ziua si ora, cand sunteti acasa, sa putem veni. Analizam cu atentie si va facem loc in graficul nostru de interventii.
-Sunt acasa maine intre orele 12-18. As putea sa va rog sa…
-Orice tine de posibilitatile si de obiectul muncii noastre ne puteti ruga! Va rog!
-Sa spalati si putul absorbant bine de tot, iar vidanjarea sa fie ecologica, fiindca am vecini pensionari, care stau toata ziua acasa si sunt pretentiosi.
-Desigur. Veti fi multumita de serviciile noastre. Masinile noastre sune ermetice, asa ca niciun miros dubios nu va iesi in timpul operatiunilor. Va informam ca dejectiile sunt duse la loc sigur de unde nu polueaza nici aerul si nu contamineaza nici apa sau pamantul. Suntem responsabili fata de dumneavoastra si fata de mediul in care traim.”
Frumos, nu? Nobila carte de vizita, indiferent de serviciile prestate.
Va reproduc acum al doilea dialog:
2. –Va rog sa vorbiti mai tare si mai repede, fiindca timpul inseamna bani! Venim in data de 1 iulie, 2019 la ora 13.
-Pai este prea tarziu atunci.
-De ce nu ati sunat mai devreme, daca aveati nevoie de vidanja ieri? Doamna, noi suntem ocupati si nu stam de mofturile oricarui client. Va convine asa bine, nu la fel!
-Bine, daca nu se poate mai repede…Dar as dori sa imi curatati si putul absorbant, daca se poate si sa fiti atenti cu mirosul, ca am vecini pretentiosi, care se vor supara daca vor simti duhoarea la ora pranzului.
-Doamna, cam multe pretentii pentru o vidanjare! Cred ca ati inteles ca nu venim la dumneavoastra sa va dam cu parfum. Noi golim puturi absorbante, nu le curatim. La ce va trebuie curatare, cand il umpleti la loc?
-Aveti un loc sigur unde deversati mizeria, sa fiu sigura ca nu poluez atmosfera prin continutul putului absorbant?
-Asta-i culmea, doamna! Ce va intereseaza unde golim noi vidanja? Nu este de ajuns ca va luam mizeria din curte sa aveti unde sa faceti alta?”
Atent, politicos versus impertinent. Cum sa nu iti pese de lumea in care traiesti si sa il tratezi cu superioritate pe cel care plateste ca tu si angajatii tai sa aveti salarii?
Se intelege ca am devenit dependenta de serviciile primei firme care proceda ca la carte si in relatia cu beneficiarul serviciilor sale, dar si cu natura. Certificatul de buna purtare isi atinsese scopul.
Am urmarit activitatile celor doua firme in timp. A doua a dat faliment, in timp ce prima asigura vidanjarea si curatarea puturilor absorbante pentru:
-mii de gospodarii individuale
-institutii care din cauza pozitiei nu sunt racordate la sistemul de canalizare
-hoteluri si pensiuni renumite.
Tonul face muzica si certificarile de calitate indreapta salariatii si managerul unei firme pe drumul succesului.
De atunci sunt foarte atenta la prezenta certificatului iso 14 001, fiindca am realizat importanta lui. Nu pot fi nepasatoare fata de mediu si chiar daca nu as deversa personal un continut dubios in apropierea unei ape sau pe pamant, m-as simti vinovata sa stiu ca din cauza mea s-a comis o crasa nedreptate ecologica.
Diferenta dintre o firma care poseda certificare ISO si una care nu poseda se reflecta in respectul fata de oameni si fata de mediu.