Sistemul de alertare a clienților prin SMS funcționeză, pentru început, în 14 oficii poștale din București (Oficiile 56, 15, 30, 63, 72, 53, 11, 51, 69, 16, 74, 76, 32 și 18), dar și în oficiile poștale din orașele Popești-Leordeni și Bragadiru, urmând ca acesta să fie extins, etapizat, și în restul subunităților poștale.
- „Serviciul funcționează deja de două luni, în unele oficii, iar feedbackul primit din partea clienților este foarte bun. De asemenea, s-a constatat o creștere a numărului de trimiteri predate”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poștei Române.
Serviciul “SMS avizare trimiteri China” este utilizat în situația în care factorii poștali nu reușesc predarea coletelor la domiciliu, din diverse motive (colete voluminoase, cutii poștale neasigurate, destinatarul nu este găsit la domiciliu, etc.)
Întrebați de ce au lansat acest serviciu, oficialii Poștei au precizat că: „din totalul traficului internațional pe care îl derulăm, un cuantum de 40% îl reprezintă trimiterile din China, iar acest serviciu de alertă prin sms a fost implementat pentru acest tip de trimiteri, în prima fază. În funcție de eficiența lui, urmează să-l extindem și pentru alte țări.”
Mesajul primit de client conține date despre numărul trimiterii, numărul oficiului poștal de unde clientul o poate ridica, dar și intervalul orar în care acesta se poate prezenta pentru a se face predarea, la ghișeu.