Pakistanul și-a dat aprobarea pentru proiectul de 1.872 km, linia Karachi – Peshawar care este parte a coridorului economic sino-pakistanez ce pleacă din orașul chinez Kashgar și ajunge în portul pakistanez Gwadar unde China a investit mult.
Acum, rămâne să se discute termenii financiari, dar sunt voci din Pakistan care spun că țara este subordonată Chinei și acest lucru nu poate continua așa.
În Pakistan trenurile de lung parcurs fac cam 1.200 km pe zi și nu sunt lungi porțiunile unde pot fi atins viteze de 120-130 km/h. Există însă și trenuri expres mai moderne care rulează 3-400 km cu medii orare de 80 km/h.
Proiectul de modernizare a fost respins de trei ori, una dintre propunerile din trecut estimând un preț cu două miliarde dolari mai mare. Lucrările vor fi complet gata după 2026. Viteza maximă va crește de la 110 km/h, la 160 km/h pentru trenurile de pasageri și de la 80, la 120 km/h pentru cele de marfă. Trenurile fac 22 de ore între cele două orașe.
Pakistanul are 212 milioane de locuitori.
Surse: Railway Technology, Times of India