Multe start-up-uri trec adesea cu vederea brandingul și resping acest lucru considerând că această activitate este rezervată doar firmelor mari, care au buget. În realitate, cu un logo personalizat, care nu costă foarte mult, faci primii și cei mai importanți pași în branding. Brandingul poate părea irelevant atunci când încerci să duci produsul pe piață într-un timp scurt. Cu toate acestea, într-o lume în care există mai multe corporații și firme care au produse și servicii similare, una dintre cele mai frecvent ignorate surse de avantaj competitiv este marca.
Fie că operează sau nu pe o piață de nișă mică, fiecare afacere mică speră să crească într-o zi, motiv pentru care brandingul nu poate fi trecut cu vederea și va începe de fiecare dată cu un logo.
Ce este brandingul și cum este influențat de logo
Brandingul nu se referă doar la crearea unei sigle grozave și la găsirea unui nume captivant, ci pur și simplu la procesul de consolidare a mărcii care definește cine ești, ce reprezinți și ce poți oferi publicului – este vorba despre modul în care clienții te privesc ca afacere. Chiar dacă brandingul nu se referă doar la logo, el nu poate fi făcut corect fără un logo personalizat, foarte bun, realizat de specialiști.
Brandurile puternice atrag și implică publicul țintă. te ajută să îți păstrezi profitul la cote mari, spun o poveste de marcă clienților, te diferențiază de concurenți și, în general, îți extind afacerea mult mai ușor.
Atunci când concurenții utilizează fonturi neoriginale, o temă incoerentă de culoare și design, o afacere mică, nou apărută pe piață se poate distinge de firmele mai vechi prin elementele de branding. Un start up va începe prin analizarea modului în care se comportă publicul țintă și utilizarea informațiilor din profilul clientului, pentru a realiza imaginea de brand și logo-ul. Înțelegerea clienților poate da credibilitate firmei tale.
Există o tendință în zona companiilor mai mici de a aloca cât mai puțin posibil brandingului – aceasta este adesea o greșeală, deoarece brandingul este unul dintre cei mai puternici factori care pot crea un punct de vânzare unic.
Start-up-urile nu au o sumă uriașă de cheltuit, însă branding-ul nu trebuie să fie un proces costisitor. Costurile pentru un logo bun nu sunt mari și acesta ar trebui să fie primul pas.
Primul lucru de făcut este să definești cine ești. Fără o viziune și o identitate clare, este ușor să te pierzi în procesul de promovare.
Începe cu elementele tangibile ale afacerii tale, cum ar fi numele companiei și sigla. Un logo slab va fi trece nevăzut pe piața supraaglomerată de astăzi. Dacă vrei ca marca să iasă în evidență, fii cât mai original și creativ.
Originalitatea este scânteia care creează conștientizarea publicului și permite clienților să își formeze o percepție despre afacerea ta. Fii original cu logo-ul, designul și tot ceea ce faci, astfel încât să îți consolidzi cât mai bine brandul, pentru a deveni memorabil pentru persoanele din grupul țintă.