Afacerile s-au mutat online. Este un adevăr care i-a luat pe foarte mulți oameni de afaceri prin surprindere, punându-le în față o realitate cu care nu sunt obișnuiți.
Online-ul este mult diferit de mediul offline, iar regulile ce trebuie să fie respectate aici pot fi copleșitoare. Ceea ce este cât se poate de cert însă, este faptul că majoritatea celor care au afaceri online caută servicii de promovare SEO.
De multe ori însă, colaborarea cu o agenție de marketing nu garantează întotdeauna succesul. Atât optimizarea pentru motoarele de căutare cât și alte variante de promovare (social marketing sau promovare directă), pot aduce oamenii pe site, însă nu îi pot convinge să cumpere. Elementul care declanșează cumpărarea stă tot în mâna antreprenorului și de cele mai multe ori este conținutul.
Ce este conținutul ?
Este absolut toată informația care apare pe site-ul tău și este cea care poate cuceri o persoană direct interesată de ceea ce oferi sau o poate îndepărta. Conținutul poate fi sub formă de text, sub formă de filmulețe sau sub formă de poze și pentru a fi de bună calitate trebuie să îndeplinească o serie de reguli.
Regula 1. Trebuie să fie creat pentru utilizatori, nu pentru motoarele de căutare. Procesul prin care se creează un conținut de calitate trebuie urmeze următorii pași: informare, redactare atentă, în așa fel încât să prezinte informații de interes pentru cititori și într-un final optimizarea pentru motoarele de căutare. Foarte mulți antreprenori și chiar foarte mulți oameni care se ocupă de SEO creează conținut strict pentru motoarele de căutare, ceea ce este total greșit. Este adevărat că sunt șanse ca un astfel de conținut să aducă oameni pe site însă în același timp, dacă nu este relevant și bun îi poate îndepărta.
Regula 2. Trebuie să fie scris corect. Pe foarte mulți oameni îi îndepărtează conținutul scris greșit în limba română. Din păcate, există o mulțime de site-uri în care nu se ține cont de gramatică, ceea ce este total neprofesionist. Orice text scris pe site sau orice filmuleț în care se vorbește trebuie să fie corecte.
Regula 3. Trebuie să fie lung și bine documentat. Conținutul de pe un site trebuie să înglobeze toate informațiile pe care dorește un cititor să le afle. Acesta trebuie să fie cât mai lung și evident, foarte bine documentat. Scopul principal este acela de a oferi mai multe informații relevante decât oferă concurența.
Regula 4. Trebuie să atragă prin titlu. Titlul este esențial. Oricât de bun ar fi un conținut web, acesta nu va atrage vizite dacă nu are un titlu bun. Un titlu bun nu înseamnă un titlu înșelător, însă.
Regula 5. Trebuie să fie foarte bine fragmentat. Am amintit de faptul că un conținut de bună calitate este lung și bine documentat. Lungimea unui articol poate sa plictisească. Tocmai de aceea, dacă un text are mai mult de 700-1000 de cuvinte, acesta trebuie să fie cât mai fragmentat prin subtitluri. Uneori, oamenii citesc doar subtitlurile și se opresc doar la acele părți care sunt de interes pentru ei.
Sfaturi utile pentru un conținut bun
- Scrie propoziții cât mai scurte!
- Folosește Bullet-uri ori de câte ori este nevoie de ele;
- Folosește foarte multe imagini în texte. Acestea dau impresia unui articol mai bogat și mai bine scris;
- Include linkuri către articole relevante sau către articolele sursă, de unde te-ai documentat;
- Distribuie-ți conținutul pe rețelele de socializare. Oricât de bun ar fi un conținut, acesta nu va fi citit dacă nu este distribuit. Este important să petreci suficient de mult timp pentru distribuirea articolelor pe care le scrii.
Procesul SEO este unul foarte complex. Conținutul este o parte de bază a acestuia, însă. Dacă ai un conținut de bună calitate, poți avea mult mai multe șanse să ai succes.