Connect with us

Actualitate

Reclamațiile românilor față de firmele de asigurări s-au înmulțit în 2020: Euroins și City Insurance au cumulat peste 90% din petițiile făcute la ASF – Pensii Private

Publicat

pe

Aspectul cel mai des reclamat în anul 2020 a fost nerespectarea prevederilor legislației în domeniu și a condițiilor contractuale, aspect regăsit în 24.953 cazuri (70,79%), urmat de neplata sau plata parțială a despăgubirii/răscumpărării, aspect regăsit în 9.859 cazuri (27,97%), se arată în raportul ASF privind petițiile primite anul trecut. Consumatorii au transmis 35.250 de petiții înregistrate în mod unic, în creștere cu 69,17% față de anul 2019. Euroins (al doilea mare asigurător RCA) și City Insurance (liderul RCA) au cumulat peste 90% din aceste reclamații.

În anul 2020, pentru piața asigurărilor – reasigurărilor s-au primit 41.544 petiții și informări de neconformitate, în creștere cu 61,78% față de numărul petițiilor înregistrat în anul 2019, gestionate astfel:

35.250 petiții și informări de neconformitate au fost înregistrate în mod unic, în
creștere cu 69,17% față de numărul petițiilor înregistrat în anul 2019:
– 30.951 petiții;
– 4.299 informări de neconformitate;

6.294 petiții și informări de neconformitate au fost conexate sau clasate:
– 5.402 petiții;
– 892 informări de neconformitate.

Aspectul cel mai des reclamat în anul 2020 a fost nerespectarea prevederilor legislației în domeniu și a normelor A.S.F./condițiilor contractuale, aspect regăsit în 24.953 cazuri (70,79%), urmat de neplata sau plata parțială a valorii de despăgubire/răscumpărare, aspect regăsit în 9.859 cazuri (27,97%).


Click pentru a deschide

Analiza petițiilor și informărilor de neconformitate analizate în mod unic pentru societățile de asigurare cu cele mai multe petiții înregistrate la A.S.F. evidențiază următoarele:

  • – societatea de asigurare cu cel mai mare număr de petiții și informări de neconformitate analizate în mod unic în anul 2020 este Euroins România Asigurare-Reasigurare S.A., cu 19.027 petiții și informări de neconformitate (53,98%), în creștere cu 58,49% față de anului 2019;
  • City Insurance S.A. a înregistrat 12.766 petiții și informări de neconformitate analizate în mod unic în anul 2020 (36,22%), în creștere cu 177,10% față de anul 2019;
  • – cele două societăți de asigurare au cumulat 90,20% din numărul petițiilor și informărilor de neconformitate analizate în mod unic: Euroins România Asigurare -Reasigurare S.A. (53,98%) și SAR City Insurance S.A. (36,22%);
  • șase societăți de asigurare din cele analizate au înregistrat creștere a numărului petițiilor și informărilor de neconformitate analizate în mod unic în anul 2020 față de anul 2019, cu valori cuprinse între 12,14% (Generali România S.A.) și 177,10% (SAR City Insurance S.A.);
  • patru societăți de asigurare din cele analizate au înregistrat scăderi cuprinse între 56,75% (Asirom VIG S.A.) și 4,48% (Omniasig VIG S.A.).


Din punct de vedere al modalității de soluționare a petițiilor și informărilor de neconformitate analizate în mod unic pentru societățile de asigurare care au cele mai multe înregistrări în anul 2020, se constată că procentul celor soluționate în favoarea petenților depășește 50% pentru societățile SAR City Insurance S.A. și Euroins România Asigurare -Reasigurare S.A.


Click pentru a deschide

Celelalte societăți analizate au înregistrat ponderi cuprinse între 50,12% (Allianz Țiriac S.A.) și 67,53% (Generali România S.A.) pentru petițiile și informările de neconformitate analizate în mod unic și constatate ca neîntemeiat formulate sau soluționate nefavorabil.

  • Deficiențe constatate la asigurătorii RCA


Click pentru a deschide

Din activitatea de instrumentare și soluționare a petițiilor pentru piața asigurărilor – reasigurărilor, au fost identificate următoarele aspecte neconforme aferente segmentului de asigurare RCA:

  • 1. depășirea termenului legal de plată a despăgubirilor aferente dosarelor de daună deschise în baza contractelor RCA;
  • 2. depășirea termenului legal de comunicare a valorii maxime de despăgubire;
  • 3. depășirea termenului legal pentru efectuarea constatărilor/reconstatărilor;
  • 4. neînregistrarea de către asigurători a tuturor documentelor aferente dosarelor de daună deschise în baza contractelor RCA;
  • 5. depășirea termenului legal de transmitere a notificării de respingere de la plată a despăgubirii;
  • 6. depășirea termenului legal de comunicare a ofertei de despăgubire;
  • 7. nerespectarea termenului legal de efectuare a constatării și/sau a constatării suplimentare;
  • 8. stabilirea valorii de piață de către asigurători, în cazul daunelor totale, fără a se ține seama de toate dotările vehiculelor în cauză;
  • 9. justificarea insuficientă a soluțiilor adoptate de către asigurători și comunicate A.S.F. pentru soluționarea petițiilor;
  • 10. plata penalităților de întârziere nu s-a efectuat odată cu plata despăgubirii;
  • 11. oferta de despăgubire nu îndeplinește cerințele legale, nefiind însoțită de modul detaliat de calcul și de sursele de referință;
  • 12. necomunicarea ofertei de despăgubire/notificării de respingere parțială;
  • 13. depășirea termenului legal de comunicare a notificării privind intenția asigurătorului de a desfășura investigații;
  • 14. necomunicarea notificării privind intenția asigurătorului de a desfășura investigații;
  • 15. depășirea termenului legal de comunicare a rezultatului investigațiilor;
  • 16. oferta de despăgubire este comunicată altei persoane decât cea prejudiciată;
  • 17. oferta de despăgubire este comunicată la o adresă incompletă sau eronată;
  • 18. cererea de despăgubire depusă ca urmare a comunicării valorii de despăgubire în cazul încadrării vehiculului păgubit într-o situație de daună totală economică este urmată de o nouă ofertă de despăgubire;
  • 19. plata penalităților de întârziere este condiționată de solicitarea acestora de către persoana prejudiciată;
  • 20. la stabilirea despăgubirii nu se face dovada utilizării unei calculații în sistem de evaluare specializat, conform prevederilor legale;
  • 21. alte aspecte identificate din activitatea de soluționare a petițiilor:
  • – neacordarea de către asigurător a cuantumului despăgubirii solicitate de către persoana prejudiciată, prin neacceptarea tarifului oră-manoperă înscris în documentele de reparație de unitatea reparatoare auto;
  • – neacordarea de către asigurător a cuantumului despăgubirii solicitate de către persoana prejudiciată, prin neacceptarea tarifului de închiriere înscris în documentele justificative emise de entitatea autorizată.


ASF subliniază în raport că cele 35.250 petiții și informări
de neconformitate analizate și soluționate în mod unic în anul 2020 reprezintă 2,55% din numărul total al dosarelor de daună avizate de către asigurători în anul 2020 și 0,22% din numărul contractelor de asigurare în vigoare la data de 31.12.2020.

Parteneri speciali-probleme juridice

Salon HARMONY, str Cantacuzino din Ploiești (intersecția Moș Craciun )
Servicii oferite :
– micropigmentare sprâncene
-extensii gene
– coafor
-unghii gel
-Cosmetica / tratamente cosmetice
– sala Fitness pt femei
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Harmony-Beauty-Salon-278929815636909/

Parteneri

Articole noi

Diverse5 ore ago

North Bucharest Investments, desemnată Best Residential Real Estate Agency of the Year la Gala CIJ Awards 2025

North Bucharest Investments a fost premiată în cadrul Galei CIJ Awards 2025 cu distincția Best Residential Real Estate Agency of the Year, o...

Diverse8 ore ago

Cadouri de Crăciun sub 100 lei: idei smart pentru el și ea (care chiar salvează bugetul)

În fiecare decembrie, ajungem în același scenariu: vrei să dăruiești ceva frumos, personal, dar fără să transformi shopping-ul de sărbători...

Dragos Dobrescu Dragos Dobrescu
Uncategorized2 zile ago

Dragoş Dobrescu şi partenerii lansează în România conceptul proiectului DraculaLand – o investiție privată de peste 1 miliard de euro

În România se lansează conceptul proiectului DraculaLand – o investiție privată de peste 1 miliard de euro, concepută să devină...

Contabilitate pentru restaurante: Cum simplifica firma Contello gestionarea financiara in industria HoReCa Contabilitate pentru restaurante: Cum simplifica firma Contello gestionarea financiara in industria HoReCa
Actualitate5 zile ago

Contabilitate pentru restaurante: Cum simplifica firma Contello gestionarea financiara in industria HoReCa

Administrarea unui restaurant nu se rezuma doar la meniuri atractive, servire impecabila si experiente memorabile pentru clienti. In culise, o...

Diverse5 zile ago

HORIZON CITY | Noua ancoră rezidențială din nordul Bucureștiului

HORIZON CITY, un proiect rezidențial în valoare de 130 de milioane de euro, se conturează ca una dintre cele mai solide...

Dragoş Dobrescu Dragoş Dobrescu
Diverse5 zile ago

Dragoş Dobrescu: de la ziduri de birouri la infrastructuri cu sens pentru generaţiile care vin

Într-o perioadă în care economia românească se află în plin proces de maturizare, iar antreprenorii îşi regândesc rolul în societate,...

Politic6 zile ago

Donald Trump, mesaj de Ziua Națională. Pentru ce a lăudat România în scrisoarea trimisă lui Nicușor Dan

Președintele american Donald Trump a transmis un mesaj special cu ocazia Zilei Naționale a României, într-o scrisoare adresată omologului său...

Diverse6 zile ago

SEO Digital lansează Programul de Referral și consolidează cea mai rapidă platformă de publicare advertoriale din Români

Timișoara, România – SEO Digital, platformă românească de content marketing și publicare automatizată de advertoriale, anunță lansarea oficială a Programului...

ActualitateO săptămână ago

Care este momentul optim în care să alegi vestiarul metalic cu uși în Z

Organizarea spațiului de depozitare în vestiarele profesionale și industriale este un element esențial pentru eficiența și siguranța angajaților. În acest...

ActualitateO săptămână ago

De ce PVC-ul a devenit standardul în ferestre pentru locuințele moderne

Când vine vorba de construirea sau renovarea unei locuințe, alegerea materialelor nu este doar o chestiune de estetică, ci și...

DiverseO săptămână ago

Testul poligraf pentru bone și angajații de îngrijire a vârstnicilor – O metodă sigură de verificare și prevenție

Într-o lume în care încrederea este fundamentul relațiilor interumane, alegerea persoanei potrivite pentru îngrijirea copiilor sau a vârstnicilor devine una...

ActualitateO săptămână ago

Ce este înfolierea profilelor PVC – De la alb la design personalizat

Ferestrele și ușile din PVC au devenit de-a lungul timpului o alegere populară pentru locuințe și spații comerciale, în principal...

DiverseO săptămână ago

Digestie sănătoasă cu Njoy Nature: uleiuri esențiale pentru sindromul de intestin iritabil, balonare și confort gastrointestinal

Poți folosi uleiuri esențiale țintite pentru a ameliora IBS, balonarea și disconfortul gastrointestinal general: mentă (mentol) relaxează mușchii intestinali și...

DiverseO săptămână ago

Cum alegi salteaua perfectă pentru un somn odihnitor – recomandările specialiștilor TUDOR MOB pentru fiecare vârstă

Când vine vorba de saltea, alegerea corectă este esențială, deoarece influențează direct calitatea somnului, sănătatea coloanei vertebrale și starea generală de...

Dragoş Dobrescu Dragoş Dobrescu
DiverseO săptămână ago

Vitalitas, proiectul lui Dragoş Dobrescu, aduce demnitate și viață activă seniorilor din România

Într-o Românie în care provocările sistemului de îngrijire pentru vârstnici sunt tot mai evidente, proiectul iniţiat de antreprenorul Dragoş Dobrescu...

DiverseO săptămână ago

Diferența dintre acidul hialuronic și botox. Ce trebuie să știi înainte de injectare

Crezi că toxina botulinică umple ridurile? Te înșeli… Și nu ești singura. Confuzia între botox și acid hialuronic este una...

DiverseO săptămână ago

Evamar dă drumul la reduceri pentru cutiile de pizza de Crăciun

HOHOHO… și gata, HoReCa intră în cea mai dulce nebunie din an. În decembrie, când comenzile se înmulțesc, iar reducerile...

DiverseO săptămână ago

Vitalitas, proiectul lui Dragoş Dobrescu, primul centru care oferă neurofeedback pentru seniori

Ne aflăm într-o eră în care tehnologia şi medicina avansează rapid, iar centrele de îngrijire pentru seniori sunt tot mai...

clean-spot-oradea-spalatorie clean-spot-oradea-spalatorie
Stiri localeO săptămână ago

Cum readuci prospețimea în casa ta? Soluții reale pentru Oradea

  Curățenie profundă în locuință și mașină: cum a schimbat Oradea modul în care privește igiena tapițeriilor În ultimii ani,...

Diverse2 săptămâni ago

Armonia în cuplu – De ce susține Gabriel Nicolaev că relația este „oglinda vibrației personale”: analiza unei perspective promovate în cadrul CyGuru și Medicina Nicolaev

Gabriel Nicolaev, fondator al platformelor CyGuru și Medicina Nicolaev, promovează o perspectivă proprie asupra relațiilor moderne, pe care o rezumă...

Top Stiri Comisarul