Odată cu venirea anotimpului rece, puteți să începeți să vă bucurați de plimbări scenice pe un moped electric prin frunziș, seri răcoroase perfecte pentru pulovere și eșarfe și o ceașcă de ceai cald după o plimbare răcoroasă pe hoverboard la amiază.
Cu toate acestea, pe măsură ce vremea se schimbă și temperaturile scad, elementele pot începe să lucreze împotriva unui moped electric sau pe benzină și pot face ca pornirea și funcționarea micilor noastre motoare să fie puțin mai dificilă.
Scriem acest articol pentru a vă oferi câteva sfaturi rapide care vă pot ajuta să profitați la maximum de aceste ultime luni ale sezonului de motociclism și pentru a vă ajuta să gestionați unele provocări care apar cu un moped electric sau pe benzină, ca urmare a temperaturilor mai scăzute.
Fiecare secțiune include o lecție rapidă despre cum și de ce funcționează un anumit subsistem al scuterului dumneavoastră, astfel încât să îl înțelegeți mai bine și cum și de ce îl puteți ajuta.
Credem că putem fi cu toții oameni mai buni și mai capabili dacă încercăm să înțelegem lucrurile din jurul nostru, chiar dacă acestea ne sunt puțin necunoscute sau sunt în afara zonei noastre de confort.
Întreținerea bateriei
Bateria scuterului dvs. are o singură funcție principală: să furnizeze energie motorului de pornire atunci când porniți motorul unui moped electric sau pe benzină. Atunci când apăsați butonul de pornire electrică al scuterului dumneavoastră, motorul „pornește”, inițiind funcționarea motorului și permițând mopedului dumneavoastră să pornească și să funcționeze. Acest lucru solicită o cantitate semnificativă de energie electrică de la bateria dumneavoastră, astfel încât aceasta trebuie să fie în stare bună și complet încărcată pentru a-și putea face treaba!
Bateriile sunt afectate în mod negativ de temperaturile scăzute. Dacă mopedul dvs. este depozitat în aer liber, temperaturile mai scăzute de peste zi vor începe să afecteze bateria. Poate veți constata, într-o dimineață rece, că motorul dumneavoastră pornește cu mai puțin chef. Dacă bateria dumneavoastră este foarte uzată, s-ar putea să constatați că nu mai este capabilă să pornească motorul deloc!

Cel mai bun lucru pe care îl puteți face pentru a vă asigura că bateria dvs. este 100% sănătoasă și pregătită pentru a porni este un încărcător de baterie, cunoscut și sub numele de încărcător de rezervă, întreținător de baterie sau încărcător automat de baterie. Acestea sunt, în esență, încărcătoare de baterii cu putere redusă, care ajută la menținerea bateriei „la maxim” între două utilizări. Astfel, chiar dacă temperaturile mai scăzute tind să scurgă ceva energie din baterie, dispozitivul de încărcare a bateriei se va asigura că încărcătura este refăcută până în momentul în care veți porni din nou scuterul.
Pentru piese scuter originale incercati dealerii autorizati.
Întreținerea combustibilului
Având un conținut relativ ridicat de etanol, carburanții din zilele noastre se pot deprecia, se pot învechi și își pot pierde puterea destul de repede. Pe parcursul a câteva săptămâni sau luni, acest lucru probabil că nu va face diferența între pornirea sau nepornirea motorului, dar combustibilul vechi poate face cu siguranță ca motorul să fie mai greu de pornit, mai ales pe măsură ce scad temperaturile.
Vă recomandăm să începeți prin a folosi un combustibil cu cifră octanică ridicată – 93 este de obicei disponibil la majoritatea pompelor. Acest lucru vă face să porniți cu cea mai puternică benzină posibilă, astfel încât, chiar și atunci când se depreciază, va avea în continuare destulă putere. Având în vedere economia de combustibil a unui moped, nu ar trebui să fie o cheltuială mare să vă lăsați pe un combustibil cu cifră octanică ridicată.
În caz contrar, vă recomandăm un stabilizator de combustibil pentru a vă ajuta să păstrați starea combustibilului pe perioade lungi de timp. Acest lucru poate face o mare diferență atunci când vine vorba de pornirile la rece. Consultați instrucțiunile de pe flacon pentru a afla proporțiile exacte de amestecare.
În cele din urmă, încercați să mențineți mopedul în mișcare! Porniți-l și rulați-l zilnic, dacă puteți. Acest lucru ajută la ciclarea unor cantități mici de combustibil prin motor, astfel încât acestea să nu stea prea mult timp la locul lor și să înceapă să se strice.