Pentru persoanele interesate sa porneasca un service GSM, articolul acesta urmareste sa descrie aspectele esentiale ale unui astfel de business:
Care e scopul unei firme care repara telefoane?
Companiile de reparatii telefoane mobile ajuta consumatorii sa economiseasca bani, reparand telefoanele mobile stricate, astfel incat clientii nu trebuie sa achizitioneze altele noi. Cele mai des intalnite tipuri de reparatii includ inlocuirea si reparatia ecranului, inlocuirea bateriei, inlocuirea de butoane sau a mufei pentru casti si reparatia camerei, desi probabil va veti confrunta cu multe alte tipuri de probleme in aceasta afacere. Anumite companii de reparatii telefoane mobile au un magazin fizic, unde clientii isi pot aduce terminalele avariate, in timp ce afacerile la inceput de drum, mai mici, pot opta pentru un model de afacere mobil, care ii ajuta sa economiseasca plata chiriei sau a creditului imobiliar, oferind in acelasi timp clientului avantajul unui depanator mobil.
Care este piata tinta a unei firme care se ocupa cu reparatii telefoane mobile?
Deoarece telefoanele de tip smart au un pret de pornire mult mai mare si inlocuirea lor este mult mai costisitoare decat a celor conventionale, majoritatea clientilor acestor firme sunt proprietari de telefoane smart. Persoanele tinere, persoanele cu un nivel de educatie ridicat si persoanele cu venituri mai mari detin cel mai probabil telefoane smart. Cu toate acestea, numarul persoanelor cu varste de 50 de ani si peste care detin telefoane de tip smart, a crescut semnificativ din 2015 pana in 2021.
Cu alte cuvinte, piata tinta a unei firme de reparatii telefoane mobile este compusa din proprietarii terminalelor avariate care sunt noi si suficient de costisitoare pentru a justifica reparatia in defavoarea inlocuirii.
Abilitatile, experienta si educatia necesara pentru administrarea unei firme de reparatii telefoane mobile
Conform site-ului www.reparatiitelefoane.ro, planificarea, deschiderea si administrarea unei firme de reparatii telefoane mobile necesita anumite abilitati. Desi nu aveti nevoie de o diploma in administrare afaceri, abilitatile si studiile de mai jos v-ar putea fi de folos:
- Experienta in reparatiile de telefoane mobile. Probabil cea mai importanta abilitate in pornirea unei astfel de afaceri este experienta in reparatiile telefoanelor mobile. Abilitatea de depanare, inlocuire piese avariate, si reparatiile propriu-zise ale unor diverse tipuri si modele de telefoane mobile este esentiala, deoarece clientii isi doresc un depanator informat si talentat in domeniul sau. Anumite persoane acumuleaza aceste abilitati prin experienta, precum si autoeducandu-se in domeniul reparatiilor, insa exista o serie de cursuri (atat online cat si fizice), care ofera o educatie mai formala in domeniul reparatiilor de telefoane mobile.
- Abilitati de relationare cu clientii. O buna interactiune cu clientii este de asemenea esentiala in conducerea cu succes a afacerii dumneavoastra. Clientii vor veni la dumneavoastra frustrati si posibil ingrijorati cu privire la recuperarea informatiilor din telefoanele lor. In anumite situatii, va trebui sa le comunicati faptul ca informatiile lor sunt pierdute, sau ca telefoanele lor au nevoie de reparatii complicate. Capabilitatea de a va descurca cu emotiile clientilor, si oferirea unor servicii de calitate va pot ajuta sa construiti si sa sustineti o astfel de afacere.
- Abilitati de administrare afaceri. Este nevoie de abilitati de administrare a afacerii atunci cand vine vorba de a incepe si de a conduce o companie de reparatii telefoane mobile. Este foarte important sa fiti capabil sa stabiliti preturile potrivite, sa administrati inventarul achizitiilor, sa promovati afacerea, si multe altele.
- Interesul in industria tehnologiei. Tehnologia telefoanelor mobile evolueaza rapid, si un depanator de telefoane mobile de succes trebuie sa tina pasul cu noile tehnologii, astfel incat sa poata repara noi modele de telefoane, conform cerintelor. Un depanator cu mai multe cunostinte tehnice poate oferi sfaturi si servicii de mai buna calitate clientilor sai.