Compania Municipală Parking își propune să încaseze 1 milion de lei/zi din administrarea parcărilor publice ale Primăriei Capitalei. Pentru a atinge acest obiectiv are propuse în bugetul pe anul 2022, aprobat miercuri de Consiliul General, investiții de peste 26 milioane lei.
Parcare pe trotuar București 11Foto: Hotnews
Cu acești bani, compania își propune să dubleze în acest an numărul de locuri de parcare, prin marcarea acestora acolo unde este posibil pe domeniul public, să monteze parcometre și bariere, să pună stâlpișori ca în zonele respective să nu se poată parca gratis pe trotuar, iar inspectorii să verifice și să blocheze roțile mașinilor parcate neregulamentar în parcările publice.
Compania municipală are un buget estimat la 19 milioane lei în 2022, din care 15 milioane merg pe salarii, în principal personalul care încasează taxa de parcare. compania are 190 de angajați.
În 2022 compania îți propune să facă investiții de 26 milioane lei.
Banii merg pentru:
- infrastructură de comunicații pentru inspectorii care vor verifica dacă a fost plătită taxa de parcare
- soluții pentru închiderea cu barieră a 10 parcări publice: Alba Iulia, Cina, Expoziției, Herăstrău – Pavilion H, Herăstrău Parc, Peco Bariere, pescăruș, Sfânta Vineri, Piața Presei Libere, Piața Victoriei
- 300 de parcometre care ar acoperi 20.000 de locuri de parcare;
- 40 de terminale pentru inspectorii de parcare;
- camere video și software de recunoaștere a plăcuțelor de înmatriculare;
- 20 de automobile electrice pentru inspectorii de parcare;
- două autospeciale pentru ridicarea mașinilor;
- 200 de dispozitive de blocare a roților mașinilor parcate neregulamentar;
- 3.500.000 lei pentru amenajarea de noi locuri de parcare și întreținere cele existente;
Termenul de implementare a proiectului este de 10 luni de la adoptarea bugetului, adică de acum.
”Din punct vedere economic, obiectivul companiei este realizarea unor venituri de cel puțin 1.000.000 lei/zi din exploatarea parcajelor, aproximativ 50.000.000 EUR/an, ceea ce va duce la amortizarea investițiilor în maxim 6 luni de la implementarea proiectului”, se arată în proiectul de buget.
Pentru atingerea obiectivului pașii propuși sunt următorii:
- Realizarea investițiilor trecute pentru automatizarea parcajelor şi SMART Parking,
- Aplicarea măsurilor de coerciție și a altor măsuri de conformare voluntară pentru plata tarifului, de către cetăţenii Municipiului București, precum și de către angajații tuturor instituţiilor publice :
- Eliminarea gratuităților acordate de către Consiliul Municipiului Bucureşti pentru anumite categorii profesionale conform HCGMB nr. 305 din data de 31.10.2016, pentru maşinile hibride care nu folosesc sistem electric propriu de propulsie,
- Aplicarea de măsuri pentru blocarea trotuarelor din imediata vecinătate a parcajelor publice de utilitate generală și în zonele cu parcarea interzisă
Câteva cifre despre parcările din București
Potrivit documentului, situația este următoarea:
- În București și județul Ilfov sunt înmatriculate circa 1,8 milioane de mașini.
- Numărul de autovehicule electrice sau hibrid este într-o continuă creştere, în prezent fiind înregistrate cu vignetă valabilă un număr de 13.239 autovehicule.
- Numărul estimat de locuri de parcare care va ajunge să fie autorizat și folosit conform contractului de delegare este de 30.094 locuri
- Cu avizul Comisie Tehnice de Circulație a municipiului Bucureşti, un număr de 1.709 locuri de parcare sunt atribuite gratuit instituţiilor publice. In plus, exista și alte parcaje semnalizate în mod abuziv ca rezervate, de către instituţii publice ce nu poseda aviz, potrivit sursei citate
- În parcajele din zonele adiacente clădirilor ce găzduiesc sedii ale instituţiilor publice, personalul angajat al acestora utilizează serviciul în mod abuziv, refuzând plata serviciului pe motiv ca au legitimaţie de la instituția respectivă. De asemenea, exista și o altă categorie, a celor care menționează că sunt angajați ai diferitelor instituții, fără însă să prezinte vreo dovadă;
- În toate parcajele a fost identificat un număr foarte mare de autovehicule parcate abuziv, ce aparţin persoanelor cu reşedinţa de domiciliu în zone adiacente (riverani), dar care refuză achitarea serviciului conform reglementărilor în vigoare.
- În zonele din jurul magazinelor sau a complexelor comerciale sunt parcate abuziv mașini ce fac aprovizionarea. Consecința directă o constituie blocarea ilegală a locurilor de parcare de către proprietarii acestor unităţi comerciale;
- O importantă categorie de ocupanţi abuzivi ai locurilor de parcare sunt cei care refuză plata contravalorii serviciului, fără motiv, adoptând poziții de forță și recurgând la agresiuni verbale și chiar fizice asupra casierilor încasatori, angajați ai CMPB SA.
Bani pentru promovare
În bugetul companiei sunt prevăzuți și 185.000 lei pentru promovarea aplicației prin care se plătește parcarea.
”În anul 2022 compania se va concentra pe promovarea plății prin aplicația Parking București, a deschiderii noilor parcări și a abonamentelor pentru persoane fizice și juridice. Promovarea serviciilor se va face direct către clienți prin intermediul flotei de agenți încasatori din parcările proprii, în mediul online pe website-ul www.cmpb.ro și prin staţii radio”, se arată în proiect.
în urma sondajelor bianuale, compania a decis să promoveze serviciile pe stațiile radio Zu și Kiss FM. Campania este programată pentru toamna și se va desfăşura pe parcursul a 4 săptămâni, 2 în luna septembrie și 2 în noiembrie cu 4 spoturi/zi în prime-time, 2 pe tronsonul de dimineață și 2 pe cel de seara, în timpul săptămânii de luni până vineri.
Cum stau lucrurile acum
”Astăzi exploatăm maxim 12.000 de parcări publice, împărție pe 3 zone. Este regretabil și rușinos cum au fost exploatate, ele generează acum venituri de 60.000 lei/zi venituri. Gradul de ocupare este sub 20%. Ne-am propus să triplăm numărul de parcări în următorii 2 ani. Se avizează noi locuri de parcare în fiecare zi”, a declarat recent Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei din partea PNL.