Connect with us

Actualitate

De ce aviația civilă rusă nu mai poate fi salvată / O mie de piloți concendiați de la aplicarea sancțiunilor

Comisarul

Publicat

pe

Sancțiunile internaționale au reprezentat o provocare fără precedent pentru aviația civilă rusă. Ca de obicei, Kremlinul vorbește întruna despre înlocuirea importurilor, dar în acest caz, aceasta înseamnă reconstruirea industriei de la zero, potrivit Insider.ro.

Motor scos de pe un avion AeroflotFoto: DreamsTime

În timp ce este imposibil să se extindă suficient de mult producția de avioane din epoca sovietică, noile avioane de linie nu sunt nici măcar aproape de stadiul de certificare. Între timp, națiunea își pierde piloții, iar Organizația Internațională a Aviației Civile (OACI) a tras un semnal de alarmă pentru Rusia în ceea ce privește siguranța zborurilor, plasând-o în aceeași categorie cu micul regat Bhutan.

Singura opțiune rămasă este să dezmembreze avioanele disponibile pentru a obține piese pentru a repara alte avioane. Având în vedere intensitatea scăzută a călătoriilor aeriene, situația pare gestionabilă – dar numai pentru o perioadă limitată de timp.

Rusia are 9.000 de piloți, iar 1.000 dintre ei și-au pierdut locul de muncă în ultimele șase luni

Există factori care sugerează iminența colapsului, cum ar fi concedierile în masă ale piloților.

Potrivit lui Miroslav Boichuk, președintele unui sindicat al personalului navigant, până la 1.000 de angajați și-au pierdut locurile de muncă, în condițiile în care numărul total de piloți din Rusia abia dacă depășește 9.000.

Sindicatul personalului de zbor din Șeremetievo insistă asupra faptului că liniile aeriene fac reduceri de personal indiferent de costuri.

Astfel, se zvonește că compania aeriană low-cost Pobeda intenționează să planifice concedierea a 170 de piloți, reducându-și în același timp flota la 30 de avioane. Chiar dacă reprezentanții companiei aeriene au negat astfel de intenții, aceștia nu au reușit să explice cum intenționează să abordeze scăderea inevitabilă a numărului de zboruri.

În orice caz, nu a existat nicio pregătire pentru lovitura dată de sancțiuni, deoarece întreaga dezvoltare a companiilor aeriene și a capacităților de producție, a sistemelor tehnologice și de afaceri pe care Rusia le construise începând cu anii ’90 a fost redusă la zero peste noapte.

Sancțiunile instantanee și furtul avioanelor închiriate

Ca peste tot în lume, două mărci au dus greul transportului aerian din Rusia în ultimele două decenii: Boeing, de fabricație americană, și Airbus, de fabricație europeană.

Aeroflot, cea mai mare companie aeriană din Rusia, a renunțat de mult timp la avioanele sovietice Тu-154M, finalizând ultimul zbor de acest tip la 31 decembrie 2009.

Transportatorul a avut peste 100 de noi aeronave de linie Airbus și Boeing disponibile în scurt timp la acel moment.

După estimările lui Vitali Saveliev, directorul general de atunci al Aeroflot, avioanele moderne au permis companiei să dețină o cotă de 30% din piața de transport de pasageri din Rusia.

Transaero, a doua cea mai mare companie aeriană a națiunii, avea 47 de avioane, dintre care doar trei erau liniare Tu-214 de fabricație internă. S7 Airlines, a doua clasată, a operat 32 de aeronave, toate Boeing sau Airbus.

Dezvoltarea avionului de linie pe distanțe scurte Suhoi Superjet 100 a sprijinit ingineria aeronautică rusă din punct de vedere numeric, dar, din cauza ponderii mari a tehnicii străine împrumutate, nu a făcut nimic pentru a remedia dependența excesivă de importuri.

La începutul anului 2022, aeronavele rusești reprezentau 18% din flota (excluzând avioanele de afaceri și elicopterele) a celor mai mari 20 de transportatori ruși în funcție de numărul de pasageri.

Alte 39% erau avioane europene, 36% erau americane, 4% canadiene, iar restul de 3% erau braziliene.

După cum a arătat practica, poate dura luni de zile pentru ca sancțiunile antirusești să fie elaborate și încă o jumătate de an pentru a fi aplicate – ceea ce a fost cazul embargoului parțial asupra petrolului -, dar nimeni nu bate pasul pe loc cu aviația civilă.

Cum au acționat sancțiunile Occidentului

Încă de la 26 februarie, UE a privat companiile aeriene rusești de dreptul de a utiliza avioane europene.

Noile provizii, întreținerea aeronavelor de linie deja achiziționate și asigurarea aeronavelor nu mai erau disponibile. Restricțiile au inclus, de asemenea, returnarea obligatorie a avioanelor închiriate în termen de o lună – înainte de 28 martie.

După cum a calculat agenția analitică Cirium, Rusia închiria 55% din flota sa de avioane de la corporații internaționale. Din cele 980 de nave de linie care deserveau zboruri de pasageri, 515 avioane cu o valoare totală de 10 miliarde de dolari aparțineau unor proprietari străini. La sfârșitul lunii martie, Saveliev a confirmat aceste statistici în noua sa calitate de ministru al transporturilor.

La o săptămână de la începerea războiului, Boeing și Airbus și-au suspendat cooperarea cu companiile aeriene rusești, inclusiv în ceea ce privește furnizarea de piese. Boeing și-a închis, de asemenea, birourile din Moscova.

Embraer a urmat exemplul în ziua următoare, în ciuda faptului că Brazilia este membră a BRICS și a lipsei de sancțiuni braziliene împotriva Rusiei. Ultimul dintre marii producători de avioane din lume care s-a alăturat boicotului a fost compania canadiană Bombardier.

Respectarea ultimatumului colectiv al Occidentului ar fi însemnat oprirea majorității transportului aerian al Rusiei, așa că Kremlinul a ales calea naționalizării.

La 14 martie, președintele Vladimir Putin a semnat un decret prin care autoriza înregistrarea drepturilor asupra avioanelor străine închiriate companiilor aeriene rusești și emiterea certificatelor de navigabilitate. Peste 800 de avioane au intrat în registru în săptămâna următoare.

În conformitate cu dreptul internațional, acest lucru se califică drept furt, astfel încât, dacă vreunul dintre aceste avioane părăsește spațiul aerian rusesc, ar putea fi arestat și returnat proprietarului.

Integral pe The Insider.ru

Doar o chestiune de timp până când avioanele din Rusia vor fi „canibalizate”

Avioanele Sukhoi Superjet asamblate în Rusia sunt, de asemenea, puternic dependente de piese străine. Un motor a fost deja scos de la un astfel de avion pentru a permite unui alt Superjet să continue să zboare, a declarat prima sursă.

Desigur, motoarele sunt schimbate frecvent între aeronave și sunt de obicei furnizate în cadrul unor contracte separate, au explicat experții din industrie. Ele nu sunt considerate ca făcând parte din structura de bază a aeronavei.

Este „doar o chestiune de timp” până când avioanele din Rusia vor fi „canibalizate”, a declarat o sursă occidentală din industria aviatică.

Generațiile mai noi de avioane – A320neo, A350 și Boeing 737 MAX și 787 – au o tehnologie care trebuie actualizată în mod constant.

În cel mult un an de la intrarea în vigoare a sancțiunilor, va fi o „provocare” să se mențină în funcțiune avioanele moderne chiar și pentru baza inginerească foarte dezvoltată și competentă a Rusiei, au declarat surse occidentale.

foto articol Aeroflot © Pavel Losevsky | Dreamstime.com

Parteneri speciali-probleme juridice

Salon HARMONY, str Cantacuzino din Ploiești (intersecția Moș Craciun )
Servicii oferite :
– micropigmentare sprâncene
-extensii gene
– coafor
-unghii gel
-Cosmetica / tratamente cosmetice
– sala Fitness pt femei
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Harmony-Beauty-Salon-278929815636909/

Parteneri

Articole noi

Socialo oră ago

Legătura dintre intestin și deficitul de fier: Anemia prezentă chiar și cu o dietă adecvată

Deficitul de fier este una dintre cele mai frecvente cauze de oboseală, anemie și scădere a capacității de concentrare, însă...

DiverseO zi ago

Glowcare.ro – platforma care redefinește frumusețea prin știință, echilibru și grijă autentică

Într-o perioadă în care informațiile despre îngrijire și frumusețe sunt tot mai greu de filtrat, un nou proiect editorial vine...

DiverseO zi ago

BeautyTrend.ro – noua revistă online care redefinește conceptul de frumusețe și stil de viață în România

O nouă publicație digitală își face apariția în peisajul media românesc: beautytrend.ro, o revistă online dedicată femeilor moderne, interesate de...

Politic2 zile ago

Miza de un miliard de euro a gap-ului de TVA. România a obținut eliminarea din PNRR a unui jalon pentru reducerea deficitului de încasare de TVA

România a obținut eliminarea din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) a jalonului prin care trebuia să reducă deficitul...

Este disponibil transportul de colete pe ruta Anglia Romania pentru zonele rurale și adrese izolate? Este disponibil transportul de colete pe ruta Anglia Romania pentru zonele rurale și adrese izolate?
Business::Customer Service2 zile ago

Este disponibil transportul de colete pe ruta Anglia Romania pentru zonele rurale și adrese izolate?

Întrebarea revine ca o undă scurtă într-o conversație între prieteni plecați de ani buni din țară: poți trimite un pachet...

Uncategorized3 zile ago

O nouă etapă în promovarea digitală: Perspektive Vision oferă advertoriale personalizate pe 4.200+ site-uri

Perspektive Vision anunță extinderea rețelei media la peste 4200 de publicații și oferă advertoriale personalizate pentru agenții, branduri și magazine...

Social4 zile ago

Spitalul Digenio – Excelență în gastroenterologie sub îndrumarea prof. univ. dr. Marcel Tanțău

Într-o lume în care ritmul vieții și alimentația dezechilibrată afectează tot mai des sănătatea digestivă, Spitalul Digenio din Cluj-Napoca a devenit un...

Diverse4 zile ago

Dr. Voica Roxana susține un eveniment LIVE despre longevitate și rolul microbiomului în menținerea sănătății

Miercuri, 22 octombrie, de la ora 19:00, Dr. Voica Roxana, medic gastroenterolog şi nutriţionist, invită publicul larg la un eveniment interactiv transmis...

Politic5 zile ago

Unul dintre cei mai apropiați oameni de Trump are un mesaj special pentru România: „Țara voastră va avea un rol esenţial”

Ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, prezintă duminică, din SUA, mesajul emisarului special pentru parteneriate globale Paolo Zampolli. Ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare,...

Diverse7 zile ago

Pahare din carton pentru Crăciun, cu design festiv, de la Evamar

Piața HoReCa este tot mai competitivă și, ca întotdeauna, detaliile vizuale sunt cele care fac diferența. Evamar, unul dintre principalii...

ActualitateO săptămână ago

Spălătorie auto profesională Oradea – Interior și exterior fără cusur

Clean-Spot.ro Expertul tău în curățare tapițerie și detailing interior auto Oradea Transformă interiorul mașinii tale cu servicii profesionale de detailing...

Pavilion fix sau pliabil: care variantă se potrivește stilului tău de viață? Pavilion fix sau pliabil: care variantă se potrivește stilului tău de viață?
DiverseO săptămână ago

Pavilion fix sau pliabil: care variantă se potrivește stilului tău de viață?

Există alegeri în viață care par mărunte, dar care, odată făcute, îți pot schimba complet modul în care îți trăiești...

DiverseO săptămână ago

Calitatea materialelor face diferența: Ce trebuie să știi despre freza și mandrina pentru unghii

Când vine vorba de realizarea unei manichiuri impecabile, nu este suficient doar să ai talent sau să urmezi cele mai...

UncategorizedO săptămână ago

Rezultatele studiului AFSRU – HR Insights 2025

  Comunicat de presă Asociația Furnizorilor de Servicii de Resurse Umane (AFSRU) București, 16 octombrie 2025 Viitorul muncii, sub semnul...

UncategorizedO săptămână ago

Cum te ajută izolația exterioară cu vată minerală să economisești la facturile de energie

Într-o perioadă în care eficiența energetică a devenit o prioritate atât pentru locuințele noi, cât și pentru cele vechi, alegerea...

UncategorizedO săptămână ago

Cum să implementezi digitalizarea în mod eficient în cadrul companiei tale

    Digitalizarea reprezintă procesul prin care companiile integrează tehnologia digitală în toate aspectele activității lor, transformând modul în care...

DiverseO săptămână ago

Consumul de pește în sarcină

Dragă mămică, știu că primele luni de sarcină vin cu o combinație de emoție, curiozitate și, adesea, teamă. Fiecare decizie...

UncategorizedO săptămână ago

Îngrijirea implantului dentar pe termen lung

Îngrijirea implantului dentar pe termen lung este esențială pentru asigurarea durabilității și funcționalității acestuia. Implanturile dentare sunt soluții inovatoare care...

DiverseO săptămână ago

LABIRINT – Sergiu Tuhuțiu debutează ca actor într-un spectacol care îmbină muzica și teatrul: o confesiune despre greșeli, iubire și supraviețuire

După ce a cucerit marile scene ale lumii, de la Londra la New York și până la Sankt Petersburg, pianistul...

Stiri localeO săptămână ago

Curățare Saltele Oradea Profesionalism în fiecare detaliu

Curățare Tapiterie și Saltele în Oradea Descoperă Soluția Ideală pentru Un Mediu Curat și Sănătos cu Clean-Spot.ro Ai nevoie de...

Top Stiri Comisarul