Connect with us

Uncategorized

Nu este atât de simplu pe cât pare: Inovarea unei anvelope necesită nenumărate ore și sute de prototipuri

Publicat

pe

NT_Tireinnumbers_13_2023

Partea exterioară a unei anvelope de mașină pare simplă, dar aparențele pot fi înșelătoare. Forma rotundă, de culoare neagră, conține o tehnologie fină și mai multe componente măsurate cu o precizie de câteva grame. Producătorul de anvelope Nokian Tyres este implicat în mod constant în cercetare și dezvoltare pentru o mobilitate mai sigură și mai sustenabilă. Dezvoltarea produselor implică sute de profesioniști din întreaga lume. Dar anvelopele ar putea fi de altă culoare decât negru?

Fiecare dintre noi poate recunoaște o anvelopă de mașină atunci când vede una. Şi totuşi, acest obiect cotidian nu este atât de simplu pe cât se pare. O singură anvelopă este formată din peste 100 materii prime și componente, iar la proiectarea acesteia participă un grup mare de experți. De asemenea, sunt implicați ani de testare; înainte ca o anvelopă să fie lansată pe piață, aceasta va fi rulat milioane de kilometri atât în traficul de zi cu zi, cât și pe piste de testare închise. Fiecare materie primă, componentă și kilometru face parte dintr-un întreg atent analizat care constituie o anvelopă de ultimă generație.

Atunci când se dezvoltă o nouă anvelopă, diverși profesioniști lucrează atât împreună, cât și singuri, în laborator, cât și pe pistele de testare”, spune Managerul Serviciului Tehnic pentru Clienți Matti Morri de la Nokian Tyres.

NT_Tireinnumbers_01_2023

O anvelopă standard de autoturism cântărește aproximativ 10 kilograme, iar compusul de cauciuc reprezintă aproximativ 80% din greutatea sa. Diferitele componente ale compusului de cauciuc sunt o combinație atent gândită care constă din cauciuc natural și sintetic, precum și materiale de umplutură, cum ar fi negru de fum și siliciu, ulei, substanțe chimice de vulcanizare sau auxiliare și substanțe de protecție. Materialele de umplutură reprezintă aproximativ o treime din compusul de cauciuc: negrul de fum conferă anvelopei rezistență, precum și culoarea neagră cunoscută, în timp ce uleiul acționează ca un agent de înmuiere. Restul de 20% din greutatea anvelopei este format din diverse ranforsări, cum ar fi oțelul și cordul textil, care acționează ca materiale ale corpului.

Fiecare gram contează 

Anvelopele noi sunt lansate în fiecare an, dar inovațiile și îmbunătățirile aduse acestora pot fi rareori observate cu ochiul liber. Pe lângă noile inovații radicale, se caută caracteristici mai bune prin utilizarea unor materii prime complet noi și reglarea fină a proporțiilor diferitelor componente. Chiar și o mică schimbare poate îmbunătăți caracteristicile dorite ale anvelopei, cum ar fi rezistența la rulareaderența pe teren umed și rezistența la uzură.

„Pe lângă designul reînnoit al benzii de rulare, pot exista mai mult de o sută de schimbări în structura, componentele sau materiile prime ale unei anvelope noi în comparație cu modelul anterior. Înainte ca o anvelopă să fie pusă în vânzarevor fi fost construite sute de prototipuri diferite pentru a determina cea mai bună combinație posibilă”, dezvăluie Matti Morri .

Materialele pe bază de biotehnologie sunt în trend

Nokian Tyres caută în mod constant noi inovații în materie de materiale, dar anumite elemente de bază fac parte din anvelope de zeci de ani. Printre acestea se numără, de exemplu, cauciucul natural și negrul de fum, iar o singură anvelopă poate conține mai multe tipuri diferite.

„Am cercetat nenumărate opțiuni diferite, dar până acum, compușii de cauciuc oferă cele mai bune caracteristici de siguranță pentru o anvelopă. Culoarea neagră a anvelopei este şi ea aici pentru a rămâne. Pe lângă performanțele sale excelente, o culoare de bază neagră nu evidențiază murdăria, iar culoarea păstrează aspectul echilibrat și frumos al anvelopei pe toată durata ei de viață. Au fost testate anvelope de alte culori, dar la nivel experimental din cauza procesului de fabricație complicat și a costurilor ridicate, de exemplu. Bineînțeles, sunt posibile anvelope individuale cu culori și modele de pereți laterali personalizate”,explică Matti Morri.

NT_Tireinnumbers_06_2023

Cu toate acestea, fibra discontinuă de aramidă utilizată de Nokian Tyres este un material mult mai rar. Ea consolidează durabilitatea mecanică a benzii de rulare și peretelui lateral al anvelopei în cazul anvelopelor pentru SUV-uri și camionete, de exemplu.

„Spune multe despre durabilitatea materialului, faptul că acesta este mai des folosit în industria aviației, de exemplu, decât în cea a anvelopelor”, clarifică Matti Morri.

„În viitor, progresele majore vor fi legate de componentele pe bază de biotehnologie și de tehnologia senzorilor și procesarea datelor aferente anvelopelor. Obiectivul nostru este ca, până în anul 2030, 50% din materiile prime utilizate în produsele noastre să fie reciclate sau regenerabile. De exemplu, o treime din materialele utilizate în compusul Green Trace din anvelopele de iarnă Hakkapeliitta R5 provine deja din astfel de surse. Compusul folosește, printre altele, ulei de canola și rășină de pin”, spune Morri.

Anvelopele sunt fabricate sub un singur acoperiș

Chiar dacă există mai multe componente și proporțiile lor sunt exacte la gram, nu există diferențe de calitate între anvelope. Componentele sunt aduse în mod controlat și testat la mașina de asamblare, unde automatizarea se ocupă de restul. Întregul proces, de la fabricarea și măsurarea componentelor până la asamblarea și vulcanizarea anvelopei, are loc sub un singur acoperiș – doar crampoanele sau spuma de izolare fonică utilizată pentru a îmbunătăți confortul în anvelopele EV sunt adăugate în altă parte.

NT_Tireinnumbers_07_2023

„În industria auto, diferitele componente provin de obicei de la diferiți subcontractanţi și sunt asamblate într-o fabrică de automobile. Noi facem totul sub același acoperiș, ceea ce asigură o calitate excelentă”, rezumă Matti Morri.

Anvelopele în cifre

  • O anvelopă conține aproape 30 componente diferite
  • Peste 100 experți din industria anvelopelor participă la proiectarea anvelopei
  • Dezvoltarea unei anvelope complet noi pentru autoturisme durează între 2 și 4 ani.
  • De exemplu, cea mai recentă anvelopă cu crampoane Hakkapeliitta 10vândută în țările nordice este rezultatul a cinci ani de muncă, 500 teste pe vehicule, 13.000 anvelope de testare și milioane de kilometri parcurși.

Obiectivul nostru este ca, până în anul 2030, 50% din materiile prime utilizate în produsele noastre să fie reciclate sau regenerabile.

Publicitate
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Parteneri speciali-probleme juridice

Salon HARMONY, str Cantacuzino din Ploiești (intersecția Moș Craciun )
Servicii oferite :
– micropigmentare sprâncene
-extensii gene
– coafor
-unghii gel
-Cosmetica / tratamente cosmetice
– sala Fitness pt femei
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Harmony-Beauty-Salon-278929815636909/

Parteneri

Articole noi

Uncategorized7 ore ago

O nouă etapă în promovarea digitală: Perspektive Vision oferă advertoriale personalizate pe 4.200+ site-uri

Perspektive Vision anunță extinderea rețelei media la peste 4200 de publicații și oferă advertoriale personalizate pentru agenții, branduri și magazine...

SocialO zi ago

Spitalul Digenio – Excelență în gastroenterologie sub îndrumarea prof. univ. dr. Marcel Tanțău

Într-o lume în care ritmul vieții și alimentația dezechilibrată afectează tot mai des sănătatea digestivă, Spitalul Digenio din Cluj-Napoca a devenit un...

DiverseO zi ago

Dr. Voica Roxana susține un eveniment LIVE despre longevitate și rolul microbiomului în menținerea sănătății

Miercuri, 22 octombrie, de la ora 19:00, Dr. Voica Roxana, medic gastroenterolog şi nutriţionist, invită publicul larg la un eveniment interactiv transmis...

Politic2 zile ago

Unul dintre cei mai apropiați oameni de Trump are un mesaj special pentru România: „Țara voastră va avea un rol esenţial”

Ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, prezintă duminică, din SUA, mesajul emisarului special pentru parteneriate globale Paolo Zampolli. Ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare,...

Diverse4 zile ago

Pahare din carton pentru Crăciun, cu design festiv, de la Evamar

Piața HoReCa este tot mai competitivă și, ca întotdeauna, detaliile vizuale sunt cele care fac diferența. Evamar, unul dintre principalii...

Actualitate5 zile ago

Spălătorie auto profesională Oradea – Interior și exterior fără cusur

Clean-Spot.ro Expertul tău în curățare tapițerie și detailing interior auto Oradea Transformă interiorul mașinii tale cu servicii profesionale de detailing...

Pavilion fix sau pliabil: care variantă se potrivește stilului tău de viață? Pavilion fix sau pliabil: care variantă se potrivește stilului tău de viață?
Diverse5 zile ago

Pavilion fix sau pliabil: care variantă se potrivește stilului tău de viață?

Există alegeri în viață care par mărunte, dar care, odată făcute, îți pot schimba complet modul în care îți trăiești...

Diverse5 zile ago

Calitatea materialelor face diferența: Ce trebuie să știi despre freza și mandrina pentru unghii

Când vine vorba de realizarea unei manichiuri impecabile, nu este suficient doar să ai talent sau să urmezi cele mai...

Uncategorized6 zile ago

Rezultatele studiului AFSRU – HR Insights 2025

  Comunicat de presă Asociația Furnizorilor de Servicii de Resurse Umane (AFSRU) București, 16 octombrie 2025 Viitorul muncii, sub semnul...

Uncategorized6 zile ago

Cum te ajută izolația exterioară cu vată minerală să economisești la facturile de energie

Într-o perioadă în care eficiența energetică a devenit o prioritate atât pentru locuințele noi, cât și pentru cele vechi, alegerea...

Uncategorized6 zile ago

Cum să implementezi digitalizarea în mod eficient în cadrul companiei tale

    Digitalizarea reprezintă procesul prin care companiile integrează tehnologia digitală în toate aspectele activității lor, transformând modul în care...

Diverse6 zile ago

Consumul de pește în sarcină

Dragă mămică, știu că primele luni de sarcină vin cu o combinație de emoție, curiozitate și, adesea, teamă. Fiecare decizie...

Uncategorized6 zile ago

Îngrijirea implantului dentar pe termen lung

Îngrijirea implantului dentar pe termen lung este esențială pentru asigurarea durabilității și funcționalității acestuia. Implanturile dentare sunt soluții inovatoare care...

Diverse6 zile ago

LABIRINT – Sergiu Tuhuțiu debutează ca actor într-un spectacol care îmbină muzica și teatrul: o confesiune despre greșeli, iubire și supraviețuire

După ce a cucerit marile scene ale lumii, de la Londra la New York și până la Sankt Petersburg, pianistul...

Stiri locale7 zile ago

Curățare Saltele Oradea Profesionalism în fiecare detaliu

Curățare Tapiterie și Saltele în Oradea Descoperă Soluția Ideală pentru Un Mediu Curat și Sănătos cu Clean-Spot.ro Ai nevoie de...

UncategorizedO săptămână ago

Thrillerul MVM în România. Este compania maghiară care vrea să cumpere E.ON Furnizare un „Cal Troian al Rusiei”? Mituri politizate vs. realitate

Tranzacția prin care compania energetică maghiară MVM încearcă să achiziționeze E.ON Furnizare România a fost blocată. Mai mult, cazul „MVM...

UncategorizedO săptămână ago

Eficiență, siguranță și profesionalism în fiecare kilometru

Într-o lume în care mobilitatea bunurilor a devenit esențială pentru economie și pentru viața de zi cu zi, firmele de...

DiverseO săptămână ago

Transformă-ți Casa cu Serviciile de Curățenie la Domiciliu Oradea

✨ www.Clean-Spot.Ro Soluția Ta pentru Curățenie Profesională în Oradea Curățenie la Domiciliu Oradea – Răsfață-ți Casa cu Adevăratul Confort! Te-ai...

ActualitateO săptămână ago

Estimarea Costurilor Ascunse De Ce Aveți Nevoie de un Calculator Preț Acoperiș Înainte de a Contacta Montatorii

Procesul de achiziție pentru un acoperiș începe de multe ori cu un telefon către un montator, dar ar trebui să...

UncategorizedO săptămână ago

Tendințele anului 2026 în floristică: buchete de lalele în tonuri pastelate și mixuri naturale

 În fiecare primăvară, florile reușesc să ne surprindă prin frumusețea lor efemeră și prin modul în care inspiră eleganță, prospețime...

Top Stiri Comisarul