Connect with us

Actualitate

Studiu Kärcher 2023: diferențe globale în obiceiurile de curățenie și importanța acordată sustenabilității

Publicat

pe

  • Pentru 93% dintre respondenți este important sau chiar foarte important să trăiască într-o casă curată;
  • Polonia este țara care acordă cea mai mare importanță curățeniei (97%), urmată fiind de Franța (95%) și Marea Britanie (93%);
  • Satisfacția este cea mai comună emoție generată de curățare, pentru mai mult de 30% dintre respondenți. La polul opus, 23% dintre japonezi se declară iritați atunci când vine vorba de curățenie;
  • Pentru 75% dintre respondenți, sustenabilitatea este un aspect crucial în curățenie;
  • În Germania, curățenia este motivată de așteptările socialeși de menținerea armoniei în familie: 44% dintre femei și 42% dintre bărbați.

București, 23 noiembrie 2023 – Un nou studiu reprezentativ realizat de Kärcher privind comportamentul de curățare la nivel global relevă diferențe regionale, de gen și generaționale în modul în care facem curățenie. Studiul, care a inclus mai mult de 6.000 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, s-a concentrat, de asemenea, asupra importanței sustenabilității în curățenie.

Cum se simt oamenii din întreaga lume atunci când fac curățenie în casă?

Curățenia declanșează o gamă de emoții și, în cea mai mare parte, oferă oamenilor o senzație de satisfacție.

Pentru cea mai mare parte a respondenților (93%), este important sau chiar foarte important să trăiască într-o casă curată. Țara care acordă cea mai mare importanță curățeniei este Polonia (97%), urmată fiind de Franța (95%) și Marea Britanie (93%), cea din urmă la egalitate cu SUA (93%). Germania se află în mijlocul clasamentului internațional, cu un procent de 90%.

Dacă facem referire la cea mai comună emoție generată de curățare, atunci satisfacția este cea care conduce topul la nivel internațional: 33% dintre respondenți spun că se simt satisfăcuți odată ce curățenia este încheiată. Senzația de satisfacție este cea mai puternică în Franța, unde aproape jumătate dintre cei chestionați (43%) consideră că treburile casnice îi fac să se simtă bine. În Marea Britanie și SUA, 40% dintre cei chestionați împărtășesc această opinie, iar Germania (28%), Polonia (27%) și Japonia (22%) se află în coada clasamentului.

În unele țări, însă, curățenia este asociată și cu sentimente negative: aproximativ 23% dintre respondenții japonezi se declară iritați atunci când vine vorba de curățenie. În Germania, de asemenea, foarte puțini respondenți (6%) se simt fericiți când fac curățenie. Aceștia consideră că a face curățenie în propria casă este fie plictisitor (18%), fie stresant (13%), ceea ce reprezintă și cea mai mare rată de stres înregistrată în cadrul studiului Kärcher.

De la Tokyo la Berlin – o comparație internațională a importanței sustenabilității în procesul de curățenie

Pentru 75% dintre respondenți, sustenabilitatea este un aspect crucial în curățenie. Mai mult de jumătate (52%) dintre respondenți au afirmat că adoptă metode de curățare prietenoase cu mediul. Cu toate acestea, se observă o diferență semnificativă între generații, în toate țările analizate în acest sondaj: în grupa de vârstă 18-24 de ani, 84% spun că sustenabilitatea este importantă pentru ei atunci când fac curățenie, în timp ce pentru grupa de vârstă 55-65 de ani, procentul înregistrat este de 69%. Japonia acordă cea mai mare importanță curățeniei durabile, cu 85% dintre respondenți afirmând că se gândesc la mediu atunci când fac curățenie. În clasament, următoarele poziții sunt ocupate de Polonia, cu 80%, și Franța, cu un procent de 77%.

Unul dintre cele mai importante subiecte ce țin de o curățenie eficientă și responsabilă îl reprezintă interesul consumatorilor pentru reducerea consumului de apă. Peste două treimi (70%) dintre respondenți se asigură că folosesc cât mai puțină apă posibil atunci când fac curățenie acasă. Utilizarea detergenților prietenoși cu mediul este, de asemenea, foarte populară: aproape două treimi (63%) dintre respondenți, la nivel mondial, sunt în favoarea acestora.

Tehnologia câștigă teren în rândul generației mai tinere

Studiul Kärcher relevă, de asemenea, că există diferențe între generații în ceea ce privește așteptările față de tehnologie și modul în care o utilizează. 25% dintre respondenții, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani, cred că aparatele inteligente fac viața mult mai ușoară și economisesc timp. De cealaltă parte, în grupa de vârstă 55 – 65 de ani, acest procent este de doar 11%. Cu toate acestea, în toate generațiile analizate, peste jumătate dintre respondenți (56%) cred că produsele autonome fac curățenia mai ușoară.

La cumpărarea de produse pentru curățenia și îngrijirea gospodăriilor, germanii sunt atenți la raportul calitate – preț (90%), performanța înaltă (89%) și produse sustenabile (89%). Femeile acordă o importanță ușor mai mare aspectelor de mediu, cum ar fi economisirea apei și energiei, folosirea ambalajelor durabile. Tehnologia de ultimă generație este un factor decisiv în deciziile de cumpărare ale bărbaților.

Obiceiuri de curățenie în Germania: femeile fac curățenie când așteaptă vizitatori, iar bărbații pentru a menține armonia în familie

Noul studiu reprezentativ internațional al comportamentului de curățare, realizat de Kärcher, dezvăluie secretele și diferențele de gen ale curățeniei în casele germane.

Sondajul arată că doar 6% dintre angajații care lucrează de acasă își curăță casele în timpul programului de lucru al companiei. În Germania, curățenia este motivată mai mult de așteptările sociale și este de obicei făcută atunci când vin vizitatori. Unul din doi tineri, cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, din Germania, își fac casele strălucitoare atunci când așteaptă companie. Grupa de vârstă 55-65 de ani pare să fie mai relaxată în privința acestui aspect – doar 23% dintre ei fac ordine înainte de a veni familia în vizită.

Mai multe femei (44%) decât bărbați (27%) consideră vizitatorii un motiv foarte important pentru a face ordine. Bărbații sunt mai predispuși să folosească un aspirator pentru a evita conflictele în gospodărie (bărbați: 42%, femei: 34%). Pentru generația mai în vârstă (45 – 65 de ani), vizitele prietenilor sunt principala motivație.

Informații despre sondaj:

Datele utilizate se bazează pe sondaje online realizate de Dynata, la care au participat în total 6.004 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, în august 2023. Sondajul a fost reprezentativ la nivel național – incluzând cote pentru gen, vârstă și regiune. Sondajul a fost realizat în Germania, Franța, Marea Britanie, Polonia, Japonia și SUA.

Despre Kärcher

La Kärcher, o echipă de 15.330 de oameni, din 80 de țări, lucrează împreună pentru a face din lume un loc mai curat. În calitate de lider de piață în domeniul tehnologiei de curățare, Kärcher oferă soluții extinse de curățare și îngrijire, generând o cifră de afaceri de 3,16 miliarde de euro în 2022.

Publicitate
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Parteneri speciali-probleme juridice

Salon HARMONY, str Cantacuzino din Ploiești (intersecția Moș Craciun )
Servicii oferite :
– micropigmentare sprâncene
-extensii gene
– coafor
-unghii gel
-Cosmetica / tratamente cosmetice
– sala Fitness pt femei
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Harmony-Beauty-Salon-278929815636909/

Parteneri

Articole noi

Politic2 ore ago

Miza de un miliard de euro a gap-ului de TVA. România a obținut eliminarea din PNRR a unui jalon pentru reducerea deficitului de încasare de TVA

România a obținut eliminarea din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) a jalonului prin care trebuia să reducă deficitul...

Este disponibil transportul de colete pe ruta Anglia Romania pentru zonele rurale și adrese izolate? Este disponibil transportul de colete pe ruta Anglia Romania pentru zonele rurale și adrese izolate?
Business::Customer Service5 ore ago

Este disponibil transportul de colete pe ruta Anglia Romania pentru zonele rurale și adrese izolate?

Întrebarea revine ca o undă scurtă într-o conversație între prieteni plecați de ani buni din țară: poți trimite un pachet...

UncategorizedO zi ago

O nouă etapă în promovarea digitală: Perspektive Vision oferă advertoriale personalizate pe 4.200+ site-uri

Perspektive Vision anunță extinderea rețelei media la peste 4200 de publicații și oferă advertoriale personalizate pentru agenții, branduri și magazine...

Social2 zile ago

Spitalul Digenio – Excelență în gastroenterologie sub îndrumarea prof. univ. dr. Marcel Tanțău

Într-o lume în care ritmul vieții și alimentația dezechilibrată afectează tot mai des sănătatea digestivă, Spitalul Digenio din Cluj-Napoca a devenit un...

Diverse2 zile ago

Dr. Voica Roxana susține un eveniment LIVE despre longevitate și rolul microbiomului în menținerea sănătății

Miercuri, 22 octombrie, de la ora 19:00, Dr. Voica Roxana, medic gastroenterolog şi nutriţionist, invită publicul larg la un eveniment interactiv transmis...

Politic3 zile ago

Unul dintre cei mai apropiați oameni de Trump are un mesaj special pentru România: „Țara voastră va avea un rol esenţial”

Ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, prezintă duminică, din SUA, mesajul emisarului special pentru parteneriate globale Paolo Zampolli. Ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare,...

Diverse5 zile ago

Pahare din carton pentru Crăciun, cu design festiv, de la Evamar

Piața HoReCa este tot mai competitivă și, ca întotdeauna, detaliile vizuale sunt cele care fac diferența. Evamar, unul dintre principalii...

Actualitate6 zile ago

Spălătorie auto profesională Oradea – Interior și exterior fără cusur

Clean-Spot.ro Expertul tău în curățare tapițerie și detailing interior auto Oradea Transformă interiorul mașinii tale cu servicii profesionale de detailing...

Pavilion fix sau pliabil: care variantă se potrivește stilului tău de viață? Pavilion fix sau pliabil: care variantă se potrivește stilului tău de viață?
Diverse6 zile ago

Pavilion fix sau pliabil: care variantă se potrivește stilului tău de viață?

Există alegeri în viață care par mărunte, dar care, odată făcute, îți pot schimba complet modul în care îți trăiești...

Diverse6 zile ago

Calitatea materialelor face diferența: Ce trebuie să știi despre freza și mandrina pentru unghii

Când vine vorba de realizarea unei manichiuri impecabile, nu este suficient doar să ai talent sau să urmezi cele mai...

Uncategorized6 zile ago

Rezultatele studiului AFSRU – HR Insights 2025

  Comunicat de presă Asociația Furnizorilor de Servicii de Resurse Umane (AFSRU) București, 16 octombrie 2025 Viitorul muncii, sub semnul...

Uncategorized6 zile ago

Cum te ajută izolația exterioară cu vată minerală să economisești la facturile de energie

Într-o perioadă în care eficiența energetică a devenit o prioritate atât pentru locuințele noi, cât și pentru cele vechi, alegerea...

Uncategorized7 zile ago

Cum să implementezi digitalizarea în mod eficient în cadrul companiei tale

    Digitalizarea reprezintă procesul prin care companiile integrează tehnologia digitală în toate aspectele activității lor, transformând modul în care...

Diverse7 zile ago

Consumul de pește în sarcină

Dragă mămică, știu că primele luni de sarcină vin cu o combinație de emoție, curiozitate și, adesea, teamă. Fiecare decizie...

Uncategorized7 zile ago

Îngrijirea implantului dentar pe termen lung

Îngrijirea implantului dentar pe termen lung este esențială pentru asigurarea durabilității și funcționalității acestuia. Implanturile dentare sunt soluții inovatoare care...

Diverse7 zile ago

LABIRINT – Sergiu Tuhuțiu debutează ca actor într-un spectacol care îmbină muzica și teatrul: o confesiune despre greșeli, iubire și supraviețuire

După ce a cucerit marile scene ale lumii, de la Londra la New York și până la Sankt Petersburg, pianistul...

Stiri localeO săptămână ago

Curățare Saltele Oradea Profesionalism în fiecare detaliu

Curățare Tapiterie și Saltele în Oradea Descoperă Soluția Ideală pentru Un Mediu Curat și Sănătos cu Clean-Spot.ro Ai nevoie de...

UncategorizedO săptămână ago

Thrillerul MVM în România. Este compania maghiară care vrea să cumpere E.ON Furnizare un „Cal Troian al Rusiei”? Mituri politizate vs. realitate

Tranzacția prin care compania energetică maghiară MVM încearcă să achiziționeze E.ON Furnizare România a fost blocată. Mai mult, cazul „MVM...

UncategorizedO săptămână ago

Eficiență, siguranță și profesionalism în fiecare kilometru

Într-o lume în care mobilitatea bunurilor a devenit esențială pentru economie și pentru viața de zi cu zi, firmele de...

DiverseO săptămână ago

Transformă-ți Casa cu Serviciile de Curățenie la Domiciliu Oradea

✨ www.Clean-Spot.Ro Soluția Ta pentru Curățenie Profesională în Oradea Curățenie la Domiciliu Oradea – Răsfață-ți Casa cu Adevăratul Confort! Te-ai...

Top Stiri Comisarul