Serviciile SEO reprezinta cea mai ieftina si eficienta metoda de a creste un magazin online si, implicit, cifra de afaceri generata de acesta. Atunci cand un magazin online se afla in topul rezultatelor afisate de motoarele de cautare, indeosebi Google, mai multe persoane vor afla despre compania si afacerea acesteia pe internet. Conform statisticilor reliefate de datele obtinute de ADfel.ro ne arata ca 44% dintre oamenii ce aleg sa faca cumparaturi online folosesc un motor de cautare, iar primele cinci rezultate afisate conteaza pentru mai mult de 68% dintre acestia.
Astfel, unul dintre obiectivele unei companii este acela de a creste locul ocupat de magazinul sau online in cadrul cautarile ce vizeaza anumiti termine cheie, iar serviciile SEO joaca intotdeauna un rol extrem de important. Insa acesta este doar unul dintre avantajele oferite de serviciile SEO magazinelor online.
Pentru o mai buna intelegere a rolului serviciilor SEO, este pertinent exemplul site-urilor unor magazine online unde aceste servicii nu sunt folosite. Desi s-a ales un template atractiv, cu o interfata prietenoasa pentru utilizatori si cu produse din game variate de pret, platformele nu sunt vizitate sau, cu toate ca acestea au potential, traficul organic nu este generat si este scazut, iar un motor de cautare precum Google, Bing si Yahoo, cu toate ca indexeaza paginile, nu le asigura o relevanta deosebita la cautari si, prin urmare, produsele oferite nu sunt afisate utilizatorilor de internet.
Prin urmare, numarul vanzarilor este redus, la fel ca si sansele de a converti un vizitator in client. Acesta este momentul in care serviciile SEO intervin, ajutand la cresterea traficului si optimizarea site-ului.
In plus, mai pot fi mentionate alte patru avantaje majore ale serviciilor SEO pentru magazinele online:
- Cresterea nivelului de incredere fata de un brand
Atunci cand site-ul unei companii apare pe prima pagina a motoarelor de cautare pentru cuvintele cheie specifice unui anumit segment, acest lucru ofera utilizatorilor mai multa incredere in produsele oferite si contribuie la luarea deciziei de cumparare.
- Obtinerea de trafic relevant
Daca magazinului online beneficiaza de servicii SEO profesionale si este corect optimizat, el reprezinta o modalitate excelenta de atragere de trafic. De exemplu, in cazul in care cineva cauta un anumit produs pe Google iar site-ul apare in cautari, un rezultat relevant se transforma mult mai usor intr-o achizitie deoarece utilizatorul a gasit, in cateva secunde, exact ceea ce avea nevoie. In plus, se ofera oportunitatea ca oamenii se descopere un anumit brand chiar in confortul casei lor.
- Implicarea utilizatorilor
Prezenta unei afaceri in mediul online sporita prin servicii seo permite implicarea utilizatorilor prin oferirea de feedback si scrierea de recenzii. Atunci cand clientii au posibilitatea de a contribui la imaginea unui brand li se induce un sentiment de implicare ceea ce ii determina sa povesteasca si sa recomande un produs. Implicarea lor ajuta serviciile SEO deoarece mai multe referinte inseamna o mai mare autoritate in fata Google.
- Eficienta costurilor
Serviciile SEO reprezinta cea mai eficienta strategie de marketing din punct de vedere al raportului costuri-rezultate deoarece, prin intermediul lor, se targeteaza persoane care cauta in mod activ un produs sau serviciu. Natura inbound a serviciilor SEO ajuta la salvarea bugetului, in compartie cu strategiile outbound, precum contactarea la rece a clientilor. In ultimii ani, s-a demonstrat ca serviciile SEO genereaza cu 61% mai multe lead-uri fata de serviciile traditionale de promovare. Astfel, se poate afirma ca, asa cum am mentionat si initial, traficul generat cu ajutorul serviciilor SEO este mult mai calificat decat cel rezultat din folosirea altor tehnici de marketing cee ace conduce la reducerea costurilor.
Daca esti in cautare de servicii SEO premium viziteaza site-ul adfel.ro al firmei ADfel Digital Marketing si afla mai multe detalii despre cum iti poti atinge obiectivele pe care ti le-ai stabilit in 2020.
In concluzie, serviciile SEO reprezinta o alegere inteligenta pentru magazinele online ce isi doresc sa creasca traficul relevant pe site, sa fie identificare cu usurinta de client si sa beneficieze de o mai buna rata de conversie a vizitatorilor.