Actualitate
Cafeaua de dimineață poate reduce riscul de deces cauzat de boli de inimă

Studiul a constatat că persoanele care au băut cafea dimineața au avut un risc mai mic de a muri din cauza bolilor cardiovasculare și au avut un risc de mortalitate mai mic decât consumatorii de cafea toată ziua.
Dr. Lu Qi, cercetător principal și director al Centrului de Cercetare a Obezității din cadrul Universității Tulane, a declarat că, deși studiul nu arată de ce consumul de cafea dimineața reduce riscul, o explicație ar putea fi faptul că un consum în timpul zilei poate perturba ceasul intern al corpului unei persoane, potrivit unui site de știri internațional.
Studiul a fost publicat miercuri în European Heart Journal.
Dr. Qi a spus că sunt necesare studii suplimentare pentru a vedea dacă descoperirile lor ar putea fi observate și în alte populații, adăugând: „Avem nevoie de studii clinice pentru a testa impactul potențial al schimbării momentului din zi în care oamenii beau cafea. Acest studiu nu ne spune de ce consumul de cafea dimineața reduce riscul de deces din cauza bolilor cardiovasculare”, a explicat el.
„O posibilă explicație este că un consum de cafea după-amiaza sau seara poate perturba ritmurile circadiene (ciclul de 24 de ore al organismului nostru de schimbări fizice, mentale și comportamentale) și nivelurile de hormoni, cum ar fi melatonina. Acest lucru, la rândul său, duce la modificări ale factorilor de risc cardiovascular, cum ar fi inflamația și tensiunea arterială.”
Cercetătorii de la Universitatea Tulane din New Orleans, s-au uitat la 40.725 de adulți care au luat parte la National Health and Nutrition Examination Survey din SUA între 1999 și 2018.
Citește continuarea aici.
-
Diverseacum 2 săptămâniDonații contestate în familie: când generozitatea devine litigiu și unde se poziționează platformele juridice față de cabinetele clasice
-
Diverseacum 3 săptămâniRepatriot Inspiră 2026 – generează încredere în România în perioada unei crize politice majore
-
Uncategorizedacum 3 săptămâniSamsung lansează versiunea beta One UI 9 pentru utilizatorii seriei Galaxy S26
-
Uncategorizedacum 2 săptămâni
CFR Marfă și lichidatorul controversat: Cine este Sierra Quadrant și de ce propunerea ridică semne de alarmă
-
Diverseacum 3 săptămâniCe impresie lasă Lunare în experiențele publicate de clienți români
-
Uncategorizedacum 2 săptămâni
Conferința de lansare a proiectului „Platforma de servicii publice digitale pentru ANAD”, cod SMIS 342867 26.05.2026
-
Uncategorizedacum 2 săptămâni
Samsung dă startul campaniei cu oferte și beneficii pentru electrocasnicele inteligente BESPOKE AI
-
Uncategorizedacum 2 săptămâniDe ce merită să cumperi de la amanet? Ghidul tău pentru decizii financiare mai inteligente în 2026



