Connect with us

Actualitate

Autostrada A1 Sibiu – Pitești: Concurență mare pentru un tronson montan de 1 miliard de euro: 11 oferte depuse de firme și asocieri din China, Turcia și Europa. Cine sunt constructorii – Infrastructura_Articole

Comisarul

Publicat

pe

Contractul „Proiectare si Executie “Autostrada Sibiu – Pitesti, Sectiunea 2:Boita – Cornetu”, o secțiune din A1 de circa 31,33 km lungime, a fost scos la licitație în decembrie 2020. Valoare estimată a contractului scos la licitație este între 4.635.473.646,00 RON fără TVA și 5.268.944.216,10 RON fără TVA.

Contractul are un termen de 24 luni pentru perioada de proiectare, 64 luni pentru perioada de execuție și cel puțin 60 luni pentru perioada de garanție a lucrărilor.

Până la termenul limită de depunere au depus candidaturi următorii ofertanți, a anunțat marți Compania de Drumuri:

1. ASOCIEREA AKTOR S.A. – RIZZANI DE ECCHER SpA (Grecia – Italia)

2. ASTALDI SPA (Italia)

3. ASOCIEREA CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD. – DRUM ASFALT SRL – DIMEX-2000 COMPANY S.R.L (China – Romania – Romania)

4. IMPRESA PIZZAROTTI & CSpA (Italia)

5. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)

6. ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. – YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – – (Turcia)

7. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)

8. ASOCIEREA REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ – ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia)

9. ASOCIEREA SINOHYDRO CORPORATION LIMITED – POWER CONSTRUCTION CORPORATION OF CHINA LTD – POWERCHINA ROADBRIDGE GROUP CO. LTD – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKETI (China – Turcia)

10. ASOCIEREA STRABAG SRL – ACCIONA CONSTRUCCION SA (Romania -Spania)

11. ASOCIEREA TEKFEN INSAAT VE TICARET A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)

Tronsonul de 31,33 de km presupune construcția a 7 tuneluri cu o lungime totală de peste 4,9km, 27 viaducte, 22 poduri, un ecoduct de circa 210 metri lungime în zona Lazaret și alte câteva sute de lucrări de consolidare, susținere și structuri de stabilizare.

Licitația CNAIR are o componentă de precalificare pentru constructorii care vor depune oferte, iar ofertele vor fi adjudecate pe baza celui mai bun raport calitate – preț, componenta financiară contând 50%.

Autoritatea contractantă va mai acorda punctaje în plus (maxim 10 puncte) pentru ofertele care prezintă o durată mai mică de execuție a contractului.

„Autoritatea Contractantă punctează durata de execuție a contractului ofertată prin raportare la durata de 88 luni stabilită de Autoritatea Contractantă că durata maximă de execuție a contractului, după cum urmează: – Pentru oferta care prezintă o durata de execuție a contractului mai mică cu 4 luni față de durata maximă de execuție a contractului se vor acordă 2 puncte ; – Pentru oferta care prezintă o durata de execuție a contractului mai mică cu 8 luni față de durata maximă de execuție a contractului se vor acordă 4 puncte ; – Pentru oferta care prezintă o durata de execuție a contractului mai mică cu 12 luni față de durata maximă de execuție a contractului se vor acordă 6 puncte ; – Pentru oferta care prezintă o durata de execuție a contractului mai mică cu 16 luni față de durata maximă de execuție a contractului se vor acordă 8 puncte ; – Pentru oferta care prezintă o durata de execuție a contractului mai mică cu 20 luni față de durata maximă de execuție a contractului se vor acordă 10 puncte .

Nu se acceptă o perioada de proiectare mai mică de 18 luni și nici o perioada de execuție a lucrărilor mai mică de 50 de luni”.


Notă: În documentația din licitație CNAIR spune că Secțiunea 2 are 31,33km lungime

Traseul în plan al autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, secțiunea 2 Boița – Cornetu

Autostrada Sibiu – Piteşti intre km 13+170 – km 44+500, ce face obiectul prezentului caiet de sarcini, se desfășoară între localitățile Boita şi Cornetu si este descris in cele de mai jos.

km 13+170 – km 14+150 – secțiunea 1, lot 2

De la sfârșitul Lotului 1 Sectiunea 1, km.13+170, traseul se va continua pe curba existenta a Lotului 1 (curba cu raza de 950m) si va traversa valea existenta prin viaductul de la kilometrul 13+540 (pasaj ce va fi folosit si pentru realizarea conexiunii nodului rutier aferent autostrăzii Sibiu – Făgăraș), a cărei lungime totala este de 653m; acesta se termina la o distanta mica de la ieșirea de pe acest viaduct/pasaj, la km.14+150. Acest lot face parte din Secțiunea 1 a autostrăzii Sibiu-Pitești.

km 14+150 – km 44+500 (km 39+578.51 – SF IPTANA 2008)

Stabilirea amplasamentului autostrăzii pe acest sector ridică probleme complexe atât de ordin tehnico-economic, cât mai ales privind impactul asupra mediului.

Alegerea unui traseu în această zonă a fost condiţionată de mai multi factori, precum: configurația terenului, structura geologică, reţeaua hidrografică, amenajările hidroenergetice existente sau în curs de realizare, localități, căi de comunicaţii (în special DN 7 şi CF 201 Râmnicu Valcea – Sibiu).

Pe acest sector existenţa râului Olt, cu amenajările hidroenergetice existente sau în curs de realizare a condus la stabilirea unui amplasament al autostrăzii, care să asigure stabilitatea versanților, prin menţinerea unei zone de protecţie împădurite.

Conexiune trasee km 14+150 – 17+670 (12+748.51)

Avand in vedere faptul ca traseele sectiunii 1 si sectiunii 2 au fost realizate in ani diferiti, de proiectanți diferiți, a fost necesara o zona pe care se se faca legătura intre aceste 2 trasee. Aceasta este zona de la km.14+150 pana la km.17+670.

Dupa zona nodului rutier al autostrăzii Sibiu – Pitesti cu Autostrada Sibiu-Fagaras traseul proiectat ocoleste pe la vest localitatea Boita, apoi intra în defileul Oltului in zona km 15+500. Pe zona de conexiune, datorita reliefului foarte accidentat, sunt necesare un număr de 8 structuri cu lungimi cuprinse intre 40 m si 400 m si 2 tunele, unul de 250m intre km.15+413 – km.15+663 si unul de 360m intre km.16+474 – km.16+834 realizand conexiunea cu traseul SF 2008 la km 17+670 (12+748.51).

Traseu menținut conform SF 2008, Km 17+670 – 44+500 (39+578.51)

Traseul se continua pe partea dreapta a raului Olt pana la km.22+400 (17+500).
Între km 22+400 (17+500) şi 23+650 (18+750) traseul se desfăşoară pe partea stângă a râului Olt, iar pentru evitarea sectorului sinuos al Oltului din zona Lazaret, traseul se va desfăşura pe partea stângă a DN7, până la km 25+700 (20+700), traversând zona muntoasă prin două tunele cu o lungime de cca. 1,4 km.

În continuare traseul autostrăzii se va desfăşura în lungul râului Olt, pe partea stângă a acestuia până la km. 31, unde va traversa dealul Urii, la vest de localitatea Cainenii Mari, printr-un tunel cu o lungime de cca. 1,58 km.

Traversarea se face şi pe sub valea Urii pentru a evita demolările construcţiilor existente.

În continuare traseul autostrăzii se menţine în lungul raului Olt, a lacurilor de acumulare Robeşti si Cornetu, pe partea stângă a acestora, până la km 44+500 (39+578.51), în zona localității Racovita unde traseul intră pe valea Baiaşului. În zona amenajării hidroenergetice de la Robeşti, traseul autostrăzii traversează versantul stâng al Oltului printr-un tunel cu o lungime de cca. 0,9 km.

De asemenea, în zona km 36+000/40+900, traseul autostrăzii traversează versantul stâng al Oltului printrun tunel cu o lungime de cca. 0,45 km.

Sectorul Boita – Racovita (Cornetu) se finalizează înaintea nodului rutier propus pentru a face legătura cu DN 7 prin DJ 703M (Curtea de Argeş – Cornetu).

Din punct de vedere al amplasării, sectorul Boita – Cornetu se află până la km 25+222 (20+300) pe teritoriul administrativ al judeţului Sibiu şi secțiunea km 25+222 (20+300) – km.40+200/44+500 (39+578.31) pe teritoriul administrativ al judeţului Vâlcea.

Profilul transversal al autostrăzii are în general lăţimea platformei de 26,00 m din care:

– partea carosabilă cu două benzi de circulaţie pe sens – 2 x 7,50 m = 15,00 m;
– benzile de ghidaj, câte două la fiecare sens de circulaţie – 4 x 0,50 m = 2,00 m;
– banda mediană – 3,00 m;
– banda de staţionare de urgenţă pe fiecare sens – 2 x 2,50 m = 5,00 m;
– acostamente – 2 x 0,50 m = 1,00 m.

Parapetele marginal se va monta în afara platformei de 26,00 m, aceasta lărgindu-se cu 2 x 0,75 m = 1,50 m, astfel lăţimea totală a profilului transversal al autostrazii la partea superioara fiind de 27,50 m

În zona nodurilor, lăţimea platformei autostrăzii este de 28,00 m, prin adăugarea unui metru la lăţimea fiecărei benzi de staţionare de urgenţă (2,50 + 1,00 = 3,50 m) care se transformă în benzi de accelerare-decelerare.

În zonele in care este prevazuta banda a III-a, lăţimea platformei autostrăzii este de 27,00 m, prin adaugarea unui metru la lăţimea benzi de staţionare de urgenţă (2,50 + 1,00 = 3,50 m), aceasta transformandu-se in banda pentru vehicule lente.

În zona de munte, respectiv în defileul Oltului s-a adoptat profilul transversal cu lăţimea platformei de 23,50 m cu următoarele caracteristici:

– partea carosabilă cu două benzi de circulaţie pe sens – 2 x 7,0 = 14,0 m
– benzile de ghidaj, câte două la fiecare sens de circulaţie – 4 x 0,25 m = 1,00 m;
– banda mediană – 2,50 m;
– banda de staţionare de urgenţă pe fiecare sens – 2 x 2,50 m = 5,00 m;
– acostamente – 2 x 0,50 m = 1,00 m.

Parapetele marginal se va monta în afara platformei de 23,50 m, aceasta lărgindu-se cu 2 x 0,75 m = 1,50 m, asfel autostrada avand o lăţime totală in profil transversal la partea superioara de 25,00 m.

Lăţimea tunelurilor este proiectata cu o parte carosabila de 8.5 m lățime pentru tuneluri cu două benzi, constând într-o bandă rapidă de 3.5 m + 0.5 m, o bandă lentă de 3.5 + 1.0 m şi trotuare.

Pe A1 Sibiu – Pitești se lucrează în prezent pe cei 13 km de la Sibiu la Boița și există contract semnat cu lucrări ce vor începe în 2021 pe cei

30 de km de la Pitești la Curtea de Argeș.

Pe secțiunea 4, Curtea de Argeș – Tigveni licitația este de luni bune în etapa de evaluare a ofertelor, iar pe secțiunea 3 Tigveni – Cornetu relativ recent fost depuse și ofertele (detalii în linkul de mai jos).

Vezi și:

Parteneri speciali-probleme juridice

Salon HARMONY, str Cantacuzino din Ploiești (intersecția Moș Craciun )
Servicii oferite :
– micropigmentare sprâncene
-extensii gene
– coafor
-unghii gel
-Cosmetica / tratamente cosmetice
– sala Fitness pt femei
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Harmony-Beauty-Salon-278929815636909/

Parteneri

Articole noi

Actualitate18 minute ago

Elevii din clasele terminale de gimnaziu şi liceu reîncep luni cursurile; activităţile didactice – online – Educatie

Elevii din clasele terminale de gimnaziu şi liceu vor reîncepe luni cursurile online ale semestrului al doilea, notează Agerpres. Pentru...

Actualitateo oră ago

​Business report: ​Afacerea Seringa. Most wanted de România. Și totuși, cine mai muncește la stat? Restructurarea TAROM: Niciun angajat concediat. Cum să trăiești o zi bună. Și să îți pui întrebările care contează – Finante & Banci

Afacerea Seringa ● Most wanted de România. Urmăriţi internaţional, dar liberi. De ce scapă unii infractori și inculpați ● România...

Actualitate2 ore ago

Digi24: Polemici și tensiuni în Napoli, capitala Camorrei. Se cuvine ca tinerii uciși de poliție să aibă picturi murale?

Ugo Rosso avea 15 ani când a fost ucis de un polițist militar, în centrul elegant al orașului Napoli. Acum...

Actualitate3 ore ago

Gheorghiță: 0,19% din numărul total al celor care s-au vaccinat cu ambele doze s-au infectat / Majoritatea au fost forme asimptomatice sau forme uşoare – Coronavirus

Coordonatorul campaniei de vaccinare, Valeriu Gheorghiţă, a declarat că după cea de-a doua doză s-au infectat cu noul coronavirus şi...

Actualitate4 ore ago

Liviu Iolu (PLUS): Doar 30% dintre bătrâni şi bolnavi sunt vaccinaţi! Aştept comitetul de vaccinare şi pe domnul Cîţu să infirme. Premierul a intrat prea repede într-un exerciţiu de PR cu artificii şi zurgălăi – Coronavirus

Fostul purtător de cuvânt în Cabinetul Cioloş şi membru în Consiliul Naţional al PLUS Liviu Iolu a afirmat că doar...

Actualitate5 ore ago

Liga 1: Remiză între CSU Craiova și CFR Cluj / FCSB termină sezonul regulat pe primul loc – Fotbal

CSU Craiova și CFR Cluj au terminat la egalitate, scor 0-0, meciul disputat, duminică, pe stadionul „Ion Oblemenco”, în etapa...

Actualitate6 ore ago

​WTA: Veronika Kudermetova, campioană la Charleston / Maria Camila Osorio Serrano s-a impus la Bogota – Tenis

Veronika Kudermetova (38 WTA) a câştigat, duminică, primul titlu WTA al carierei, după ce s-a impus la Charleston. Tot duminică,...

Actualitate7 ore ago

Victor Gheorghiță: În două-trei zile vor fi disponibili și timpii de așteptare în platforma de vaccinare / Începând de marţi, vom avea circa 80.000 de persoane vaccinate zilnic – Radio – TV

Coordonatorul campaniei naţionale de vaccinare, Valeriu Gheorghiţă, a explicat că platforma de vaccinare încă nu arată timpul de așteptare pentru...

Actualitate8 ore ago

Liga 2, play-off: Rapid București a urcat pe primul loc (4-1 vs Dunărea Călărași) – Fotbal

Formaţia Rapid București a învins, duminică, pe teren propriu, cu scorul de 4-1, echipa Dunărea Călăraşi, într-un meci din etapa...

Actualitate10 ore ago

Gabi Szabo, după ce CSM Bucureşti a ratat calificarea în Final Four: „Ai câştigat, continuă, ai pierdut, continuă!” – TeamBall

​Directorul CSM Bucureşti, Gabriela Szabo, a transmis un mesaj după ce echipa de handbal feminin a fost eliminată de CSKA...

Actualitate11 ore ago

O statuie a lui Isus mai înaltă decât cea din Rio de Janeiro este construită în Brazilia VIDEO – International

O nouă statuie a lui Isus este contruită în Brazilia, iar aceasta va avea o înălțime de 43 de metri...

Actualitate12 ore ago

ATP: Pablo Carreno-Busta, campion la Marbella / Lorenzo Sonego a câștigat turneul de la Cagliari – Tenis

Pablo Carreno-Busta (15 ATP) și-a respectat statutul de principal favorit și a câștigat al cincilea titlu al carierei, după ce...

Actualitate13 ore ago

CE Canotaj: România, aur în proba de 8+1 feminin / „Tricolorii”, argint în probele de 8+1 și patru rame – Alte sporturi

România a cucerit medaliile de aur în proba feminină de 8+1, duminică, la Campionatele Europene de canotaj de la Varese...

Actualitate14 ore ago

Cîțu așteaptă demisii după scandalul de la Spitalul Foișor: Să vedem dacă mai există onoare în România – Esential

​​Premierul Florin Cîțu așteaptă demisii după scandalul evacuării Spitalului Foișor, însă nu indică exact demisiile cui. Întrebat duminică dacă cineva...

Actualitate15 ore ago

Science Report: Lecția unui experiment eșuat – o specie invazivă „eradicată” revine și se răzbună – Mediu

Un studiu publicat în revista PNAS descrie eforturile – și eșecul – de eradicare a crabilor verzi europeni care invadaseră...

Actualitate16 ore ago

Ministrul Educației propune extinderea anului școlar din septembrie 2022, revenirea la trimestre și vacanță de vară mai scurtă – Esential

Ministerul Educației propune extinderea anului școlar din septembrie 2022, în condițiile în care predarea online nu a funcționat în mod...

Actualitate17 ore ago

Topul județelor după ultima raportare COVID-19. București – cele mai multe noi cazuri, în Gorj – cele mai puține – Coronavirus

Cele mai multe noi cazuri de COVID-19 raportate în ultimele 24 de ore au fost în București, respectiv 678, Capitala...

Actualitate18 ore ago

Roxana Mărăcineanu răspunde criticilor – Cine a cerut amânarea turneului de la Roland Garros – Tenis

​Ministrul delegat al Sporturilor din Franţa, Roxana Mărăcineanu, spune că nu instituţia pe care o conduce a cerut amânarea turneului...

Actualitate19 ore ago

Swamp City. De ce au făcut doi băieți din Timișoara, pe banii lor, un documentar despre explozia scenei muzicale din acest oraș imediat după Revoluție – Muzica

​Documentarul autohton o duce bine, dacă ne luăm după premiile câștigate de producții precum „Collective” sau „Acasă, My Home”. Din...

Actualitate20 de ore ago

Incidența bolii Parkinson explodează, iar o substanță chimică obișnuită poate fi de vină – Sanatate

​​Lumea se află în pragul unei epidemii de Parkinson, tulburarea neurologică cu cea mai rapidă creștere, susțin medicii. Ray Dorsey,...

Top Stiri Comisarul