Sorin Grindeanu in perioada sa ministeriala la MCSI a sustinut cu vehementa introducerea legii securitatii cibernetice care a fost declarata neconstitutionala prin Decizia CCR nr. 17 din 21 ianuarie 2015, legea prepay care si ea a fost declarata neconstitutionala DECIZIA Nr.461 din 16 septembrie 2014 asupra obiecției de neconstituționalitate a dispozițiilor Legii pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.111/2011 privind comunicațiile electronice si, sustinator a stocarii datelor care s-a realizat prin Legea nr. 235/2015 pentru modificarea și completarea Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 767 din 14 octombrie 2015, dar care poate fi neconstitutionala in cazul atacarii ei printr-o instanta din Romania, intrucat printr-o recenta decizie a CJUE din 21.12.2016 (C-203/15 Judgment ECLI:EU:C:2016:970 21/12/2016 Tele2 Sverige) a hotarat ca:
“Articolul 15 alineatul (1) din Directiva 2002/58/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 12 iulie 2002 privind prelucrarea datelor personale și protejarea confidențialității în sectorul comunicațiilor publice (Directiva asupra confidențialității și comunicațiilor electronice), astfel cum a fost modificată prin Directiva 2009/136/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 25 noiembrie 2009, lecturat în lumina articolelor 7 și 8, precum și a articolului 52 alineatul (1) din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, trebuie interpretat în sensul că se opune unei reglementări naționale care prevede, în scopul combaterii infracționalității, o păstrare generalizată și nediferențiată a ansamblului datelor de transfer și al datelor de localizare ale tuturor abonaților și utilizatorilor înregistrați în ceea ce privește toate mijloacele de comunicare electronică.Articolul 15 alineatul (1) din Directiva 2002/58, astfel cum a fost modificată prin Directiva 2009/136/CE, lecturat în lumina articolelor 7 și 8, precum și a articolului 52 alineatul (1) din Carta drepturilor fundamentale, trebuie interpretat în sensul că se opune unei reglementări naționale care guvernează protecția și securitatea datelor de transfer și a datelor de localizare, în special accesul autorităților naționale competente la datele păstrate, fără a limitaacest acces, în cadrul combaterii infracționalității, numai la combaterea infracționalității grave, fără a supune respectivul acces unui control prealabil din partea unei instanțe sau a unei autorități administrative independente, și fără a impune ca datele în cauză să fie păstrate pe teritoriul Uniunii. A doua întrebare adresată de Court of Appeal (England & Wales) (Civil Division) [Curtea de Apel (Anglia și Țara Galilor) (Secția civilă), Regatul Unit] este inadmisibilă. “ (Ec Adrian Radu).
file:///C:/Users/user/Documents/CURIA%20-%20List%20of%20results.html
http://www.politicaromaneasca.ro/legea_pentru_securitatea_cibernetica_este_imperios_necesara-22444
http://www.economica.net/legile-cartelelor-prepay-securitatii-cibernetice-si-stocarii-datelor-analizate-la-msi-si-presedintie_99172.html
http://www.mediafax.ro/politic/grindeanu-securitatea-cibernetica-si-increderea-in-serviciile-publice-prioritate-nationala-14242600